Handelsblatt: Blokovanie Suezského prieplavu hrozí Nemecku s prázdnymi regálmi v obchodoch
Blokovanie Suezského prieplavu by mohlo byť katastrofou pre nemeckých maloobchodníkov ako Aldi a Lidl, píše Handelsblatt. Podľa odborníkov sa do polovice apríla môžu v mnohých nemeckých obchodoch objaviť prázdne regále. Nebude trpieť iba maloobchod: kríza Suezského prieplavu zasiahne nemecký automobilový priemysel, ako aj chemický a farmaceutický priemysel.
https://russian.rt.com/inotv/2021-03-28/Handelsblatt-blokirovka-Sueckogo-kanala-grozit
v Suezskom prieplave sa podarilo presunúť uzemnenú kontajnerovú loď
Remorkérom sa podarilo presunúť nákladnú loď Ever Given, ktorá narazila na plytčinu cez kanál Suezského prieplavu. Oznámil to v sobotu zdroj TASS vo vedení kanálu.
V súčasnosti sa uskutočňujú pokusy o jeho stiahnutie z pobrežia, ktoré sa pridalo do správy kanála
„Uviaznutý v piesku sa predok lode začal pohybovať," povedal. „Teraz sa robia pokusy o jeho úplné presunutie z pobrežia."
Kontajnerová loď Ever Given, ktorú vlastní japonská spoločnosť Shohei Kisen a ktorá sa plaví pod panamskou vlajkou, 23. marca za silného vetra a pieskových búrok zablokovala južnú časť Suezského prieplavu na jednu vzdialenosť v silnom vetre a piesočných búrkach, zmenila kurz a naklonila svoj luk a kormu na opačných brehoch kanálu. Počiatočné pokusy o vytiahnutie plavidla s výtlakom 220-tisíc ton a dĺžkou 400 m pomocou remorkérov boli neúspešné. Použil sa bager, pomocou ktorého sa spod luku kontajnerovej lode vyťažilo asi 20-tisíc ton piesku. Posun sa obnovil v sobotu na poludnie.
Na odblokovaní sa podieľali zamestnanci holandskej spoločnosti SMIT, ktorá sa špecializuje na námorné záchranné operácie a je súčasťou koncernu Boskalis. Okrem toho je do nej zapojená aj japonská spoločnosť Nippon Salvage.
Zdroj zároveň poznamenal, že „posun kontajnerovej lode neznamená, že je už nad vodou, je to iba prvý krok, úplný začiatok procesu“.
Podľa zdroja príliv, ktorý sa začal, pomáha opätovne splavovať nákladnú loď Ever Given v Suezskom prieplave a zvyšuje šance na jej skorý návrat na plavebnú dráhu. „Veľmi opatrne sa kontajnerová loď začala pohybovať na sever a existujú pozitívne signály, že sa čoskoro bude môcť dostať do prielivu pri prílive,“ uviedol.
https://tass.ru/proisshestviya/11011611
**Handelsblatt: Blokovanie Suezského prieplavu hrozí Nemecku s prázdnymi regálmi v obchodoch**
Blokovanie Suezského prieplavu by mohlo byť katastrofou pre nemeckých maloobchodníkov ako Aldi a Lidl, píše Handelsblatt. Podľa odborníkov sa do polovice apríla môžu v mnohých nemeckých obchodoch objaviť prázdne regále. Nebude trpieť iba maloobchod: kríza Suezského prieplavu zasiahne nemecký automobilový priemysel, ako aj chemický a farmaceutický priemysel.
https://russian.rt.com/inotv/2021-03-28/Handelsblatt-blokirovka-Sueckogo-kanala-grozit
**v Suezskom prieplave sa podarilo presunúť uzemnenú kontajnerovú loď**
Remorkérom sa podarilo presunúť nákladnú loď Ever Given, ktorá narazila na plytčinu cez kanál Suezského prieplavu. Oznámil to v sobotu zdroj TASS vo vedení kanálu.
V súčasnosti sa uskutočňujú pokusy o jeho stiahnutie z pobrežia, ktoré sa pridalo do správy kanála
„Uviaznutý v piesku sa predok lode začal pohybovať," povedal. „Teraz sa robia pokusy o jeho úplné presunutie z pobrežia."
Kontajnerová loď Ever Given, ktorú vlastní japonská spoločnosť Shohei Kisen a ktorá sa plaví pod panamskou vlajkou, 23. marca za silného vetra a pieskových búrok zablokovala južnú časť Suezského prieplavu na jednu vzdialenosť v silnom vetre a piesočných búrkach, zmenila kurz a naklonila svoj luk a kormu na opačných brehoch kanálu. Počiatočné pokusy o vytiahnutie plavidla s výtlakom 220-tisíc ton a dĺžkou 400 m pomocou remorkérov boli neúspešné. Použil sa bager, pomocou ktorého sa spod luku kontajnerovej lode vyťažilo asi 20-tisíc ton piesku. Posun sa obnovil v sobotu na poludnie.
Na odblokovaní sa podieľali zamestnanci holandskej spoločnosti SMIT, ktorá sa špecializuje na námorné záchranné operácie a je súčasťou koncernu Boskalis. Okrem toho je do nej zapojená aj japonská spoločnosť Nippon Salvage.
Zdroj zároveň poznamenal, že „posun kontajnerovej lode neznamená, že je už nad vodou, je to iba prvý krok, úplný začiatok procesu“.
Podľa zdroja príliv, ktorý sa začal, pomáha opätovne splavovať nákladnú loď Ever Given v Suezskom prieplave a zvyšuje šance na jej skorý návrat na plavebnú dráhu. „Veľmi opatrne sa kontajnerová loď začala pohybovať na sever a existujú pozitívne signály, že sa čoskoro bude môcť dostať do prielivu pri prílive,“ uviedol.
https://tass.ru/proisshestviya/11011611
Upravené 28. 3. 2021 o 03:31