Zahraničná politika
Taliansko - Janov, Nice

Otvára sa opäť téma Janovského mosta. Žeby sa aj táto vec vyriešila nie tak ako západ chce, ale ako to naozaj bolo?


https://www.reuters.com/world/europe/italian-prosecutors-prepare-possible-charges-after-concluding-genoa-bridge-probe-2021-04-22/


Talianski prokurátori pripravujú možné obvinenia na základe janovskej mostnej sondy.
Talianski prokurátori pripravujú možné obvinenia proti desiatkam bývalých zamestnancov skupiny infraštruktúr Atlantia (ATL.MI) po ukončení vyšetrovania prípadu smrteľného zrútenia diaľničného mosta v roku 2018, ukázal dokument, ktorý podali prokurátori vo štvrtok.


Podľa dokumentu môžu podľa sondy čeliť obvineniam aj bývalí a súčasní vládni úradníci.


Cestný most prevádzkovaný diaľničnou jednotkou Atlantia Autostrade per l'Italia sa zrútil v meste Janov na severe Janova 14. augusta 2018, pričom zabil 43 ľudí a obnažil katastrofálny stav rozpadajúcej sa talianskej infraštruktúry.


V dokumente o zisteniach sondy, ktoré zaznamenala agentúra Reuters, prokurátori uviedli, že kolaps bol spôsobený prasknutím nosných káblov vo vnútri zostavy deviateho piliera mosta, ktoré počas 51 rokov obdobia požierania požierala vysoko korozívna atmosféra. život mosta.


Manažéri atlantických jednotiek Autostrade per l'Italia a SPEA sa údajne vyhli riadnym kontrolám stavu infraštruktúry a neopravili vážne problémy, ktoré sa začali objavovať až niekoľko rokov po otvorení viaduktu v roku 1967, dokument ukázal.


„Za 51 rokov životnosti mosta sa nevykonali najmenšie údržbárske práce na spevnenie zostáv deviateho piliera,“ uvádza sa v dokumente.


Medzi rokmi 1982 a kolapsom v roku 2018 stáli stavebné práce na viadukte 24,6 milióna eur a spoločnosť Autostrade z nich zaplatila necelé 2%, dodala.


Túto situáciu „nemožno odôvodniť nedostatkom potrebných finančných zdrojov v spoločnosti Autostrade,“ uviedli prokurátori a dodali, že spoločnosť medzi rokmi 1999 a 2005 skončila každý rok v mínuse.
Počas svojej 2-1 / 2-ročnej sondy vyšetrovali janovskí prokurátori 69 osôb vrátane bývalého výkonného riaditeľa Atlantie Giovanniho Castellucciho a bývalého vedúceho inžinierskej jednotky Atlantie SPEA Antonina Galatu pre vyšetrovanie pre podozrenie z trestných činov vrátane zabitia a úmyselnej katastrofy.


Bývalí a súčasní úradníci ministerstva dopravy údajne nekontrolovali nevyhnutnú údržbu, informovali prokurátori.


Podľa talianskych právnych predpisov majú podozriví ľudia po ukončení vyšetrovania tri týždne na odpoveď. V tom okamihu môžu prokurátori požiadať o povolenie súdu vzniesť obvinenie alebo odporučiť odloženie prípadu.


Atlantia, Autostrade a SPEA odmietli tento problém komentovať. Právnici zastupujúci Castellucciho a Galatu sa k tejto záležitosti nevyjadrili.


Ak sa to potvrdí, nedostatočná údržba mosta by bola „znepokojujúca“, uviedol vo vyhlásení námestník ministra dopravy Giancarlo Cancelleri.


Cancelleri tiež uviedol, že „koniec tejto dlhej a zložitej fázy vyšetrovania je dôležitým krokom k zisteniu pravdy“, a vyzval na rýchle súdne konanie.


Otvára sa opäť téma Janovského mosta. Žeby sa aj táto vec vyriešila nie tak ako západ chce, ale ako to naozaj bolo? https://www.reuters.com/world/europe/italian-prosecutors-prepare-possible-charges-after-concluding-genoa-bridge-probe-2021-04-22/ Talianski prokurátori pripravujú možné obvinenia na základe janovskej mostnej sondy. Talianski prokurátori pripravujú možné obvinenia proti desiatkam bývalých zamestnancov skupiny infraštruktúr Atlantia (ATL.MI) po ukončení vyšetrovania prípadu smrteľného zrútenia diaľničného mosta v roku 2018, ukázal dokument, ktorý podali prokurátori vo štvrtok. Podľa dokumentu môžu podľa sondy čeliť obvineniam aj bývalí a súčasní vládni úradníci. Cestný most prevádzkovaný diaľničnou jednotkou Atlantia Autostrade per l'Italia sa zrútil v meste Janov na severe Janova 14. augusta 2018, pričom zabil 43 ľudí a obnažil katastrofálny stav rozpadajúcej sa talianskej infraštruktúry. V dokumente o zisteniach sondy, ktoré zaznamenala agentúra Reuters, prokurátori uviedli, že kolaps bol spôsobený prasknutím nosných káblov vo vnútri zostavy deviateho piliera mosta, ktoré počas 51 rokov obdobia požierania požierala vysoko korozívna atmosféra. život mosta. Manažéri atlantických jednotiek Autostrade per l'Italia a SPEA sa údajne vyhli riadnym kontrolám stavu infraštruktúry a neopravili vážne problémy, ktoré sa začali objavovať až niekoľko rokov po otvorení viaduktu v roku 1967, dokument ukázal. „Za 51 rokov životnosti mosta sa nevykonali najmenšie údržbárske práce na spevnenie zostáv deviateho piliera,“ uvádza sa v dokumente. Medzi rokmi 1982 a kolapsom v roku 2018 stáli stavebné práce na viadukte 24,6 milióna eur a spoločnosť Autostrade z nich zaplatila necelé 2%, dodala. Túto situáciu „nemožno odôvodniť nedostatkom potrebných finančných zdrojov v spoločnosti Autostrade,“ uviedli prokurátori a dodali, že spoločnosť medzi rokmi 1999 a 2005 skončila každý rok v mínuse. Počas svojej 2-1 / 2-ročnej sondy vyšetrovali janovskí prokurátori 69 osôb vrátane bývalého výkonného riaditeľa Atlantie Giovanniho Castellucciho a bývalého vedúceho inžinierskej jednotky Atlantie SPEA Antonina Galatu pre vyšetrovanie pre podozrenie z trestných činov vrátane zabitia a úmyselnej katastrofy. Bývalí a súčasní úradníci ministerstva dopravy údajne nekontrolovali nevyhnutnú údržbu, informovali prokurátori. Podľa talianskych právnych predpisov majú podozriví ľudia po ukončení vyšetrovania tri týždne na odpoveď. V tom okamihu môžu prokurátori požiadať o povolenie súdu vzniesť obvinenie alebo odporučiť odloženie prípadu. Atlantia, Autostrade a SPEA odmietli tento problém komentovať. Právnici zastupujúci Castellucciho a Galatu sa k tejto záležitosti nevyjadrili. Ak sa to potvrdí, nedostatočná údržba mosta by bola „znepokojujúca“, uviedol vo vyhlásení námestník ministra dopravy Giancarlo Cancelleri. Cancelleri tiež uviedol, že „**koniec tejto dlhej a zložitej fázy vyšetrovania je dôležitým krokom k zisteniu pravdy“**, a vyzval na rýchle súdne konanie.
Upravené 22. 4. 2021 o 23:11

Ďalšia správa z dneška a oprášenie terorist. útoku z r. 2016.


https://www.tagesschau.de/ausland/europa/nizza-anschlag-festnahme-101.html
Možný komplic v Nice zatknutý
Stav: 22.04.2021 7:49 hod.


V Taliansku bol zatknutý muž za údajné zaobstaranie útočnej pušky pre bombardéra Nice. Na francúzsky štátny sviatok bolo pri útoku v južnom Francúzsku zabitých 86 ľudí.Takmer päť rokov po útoku nákladným autom s 86 mŕtvymi v Nice bol údajný pomocník atentátnika chytený v južnom Taliansku. Po tom, čo si francúzska polícia vymenila výsledky vyšetrovania so svojimi kolegami v Taliansku, vyšetrovatelia v južnom Taliansku zaútočili a zatkli 28-ročného Albánca neďaleko Neapola.Muž údajne dodal atentátnikovi z Nice Mohamedovi Lahouaiejovi Bouhlelovi útočnú pušku. Je obvinený z porušenia zákona o zbraniach. Nie je jasné, či vedel o úmysloch vraha.


V marci 2021 začalo francúzske súdnictvo v súvislosti s útokom súdne konanie proti ôsmim podozrivým osobám, avšak neočakáva sa, že by sa malo začať tento rok.


Ďalšia správa z dneška a oprášenie terorist. útoku z r. 2016. https://www.tagesschau.de/ausland/europa/nizza-anschlag-festnahme-101.html Možný komplic v Nice zatknutý Stav: 22.04.2021 7:49 hod. V Taliansku bol zatknutý muž za údajné zaobstaranie útočnej pušky pre bombardéra Nice. Na francúzsky štátny sviatok bolo pri útoku v južnom Francúzsku zabitých 86 ľudí.Takmer päť rokov po útoku nákladným autom s 86 mŕtvymi v Nice bol údajný pomocník atentátnika chytený v južnom Taliansku. Po tom, čo si francúzska polícia vymenila výsledky vyšetrovania so svojimi kolegami v Taliansku, vyšetrovatelia v južnom Taliansku zaútočili a zatkli 28-ročného Albánca neďaleko Neapola.Muž údajne dodal atentátnikovi z Nice Mohamedovi Lahouaiejovi Bouhlelovi útočnú pušku. Je obvinený z porušenia zákona o zbraniach. Nie je jasné, či vedel o úmysloch vraha. V marci 2021 začalo francúzske súdnictvo v súvislosti s útokom súdne konanie proti ôsmim podozrivým osobám, avšak neočakáva sa, že by sa malo začať tento rok.

Cestný most prevádzkovaný diaľničnou jednotkou Atlantia Autostrade per l'Italia sa zrútil v meste Janov na severe Janova 14. augusta 2018, pričom zabil 43 ľudí a obnažil katastrofálny stav rozpadajúcej sa talianskej infraštruktúry.

Hlavne, že v rokoch 2016 - 2017 bol tzv. Morandiho most (viadotto Polcevera) ,,rekonštruovaný".
Projektoval ho Riccardo Morandi.
Ďalší most tohto architekta je v Ríme (Il Viadotto Ansa del Tevere).
No a ešte jeden v meste Vietri di Potenza (ponte Carpineto).
Keď boli v Taliansku zemetrasenia v rokoch 2009 a 2016, poukazovalo sa na to, že popadali skoro nové budovy, ale niekoľko storočné zostali stáť. Väčšinu stavebných firiem totiž vlastnia mafie, ktoré tam perú peniaze. Len sa o tom nesmie rozprávať. No a o údržbe už vôbec nie.


[quote="pid:12996, uid:94"]Cestný most prevádzkovaný diaľničnou jednotkou Atlantia Autostrade per l'Italia sa zrútil v meste Janov na severe Janova 14. augusta 2018, pričom zabil 43 ľudí a obnažil katastrofálny stav rozpadajúcej sa talianskej infraštruktúry.[/quote] Hlavne, že v rokoch 2016 - 2017 bol tzv. Morandiho most (viadotto Polcevera) ,,rekonštruovaný". Projektoval ho Riccardo Morandi. Ďalší most tohto architekta je v Ríme (Il Viadotto Ansa del Tevere). No a ešte jeden v meste Vietri di Potenza (ponte Carpineto). Keď boli v Taliansku zemetrasenia v rokoch 2009 a 2016, poukazovalo sa na to, že popadali skoro nové budovy, ale niekoľko storočné zostali stáť. Väčšinu stavebných firiem totiž vlastnia mafie, ktoré tam perú peniaze. Len sa o tom nesmie rozprávať. No a o údržbe už vôbec nie.

Nikto nepríde do raja na cudzom chrbte.

476
2
2
Živá ukážka
Zadajte minimálne 10 znak(y/ov)
UPOZORNENIE: Spomenuli ste používateľov %MENTIONS%, no oni túto správu nevidia a nedostanú oznámenie
Ukladá sa…
Uložené
S vybrat(ou/ými) položk(ou/ami) Zrušiť výber príspevkov Zobraziť vybraté príspevky
Všetky príspevky v tejto téme budú odstránen(é/ý)
Čakajúci koncept… Kliknutím sa vrátite k úpravám
Zahodiť koncept