Moje představa o novém národním obrození nebo o národním obrození 2.0 je poněkud jiná.
Pomohu si Základama sociologie 6 str. 252-3
21.4.2. Ideály a jejich uvádění do života:
algoritmika sociálních přeměn
Avšak ohlášení těch či oněch ideálů samo o sobě nevede k jejich automatickému a okamžitému uvedení do života, a to v žádných předem daných či výhledových lhůtách. Příčiny tkví v tom, že život společnosti v režimu odlišujícím se od těch či oněch ideálů (i kdyby je dostatečně široké vrstvy obyvatelstva vyznávaly) je objektivně podmíněn statistikou mravně-psychologických typů (myslí se tím typy psychiky pozn. JV) vlastních této společnosti, které formují její psychodynamiku a odráží se v ní i výsledcích její práce.
Způsob života – ten stávající – je vyjádřením mravně podmíněné algoritmiky psychiky všech členů této společnosti ...
....
Aby tedy mohly být jakékoliv ideály uvedeny do života, je nutné v dané společnosti změnit reálnou statistiku mravně-psychologických typů...
... tj. je nutné provést změnu této statistiky změnou kultury (posuzované jako informačně-algoritmický systém) sdružující v sobě danou množinu jedinců. Jinými slovy, úkol uvedení statistiky mravně-psychologických typů vlastních dané společnosti do souladu s těmi či oněmi ideály vyžaduje vedení příslušné politiky, tj. uvědomělé jednání jak státnosti, tak i zainteresované politicky aktivní veřejnosti.
A pouze ve výsledku takovéhoto uvědomělého účelného jednání, nachází-li odezvu v životě, může ve společnosti po určité době vzniknout taková statistika mravně-psychologických typů, jaká povede k takové změně způsobu života společnosti, jež bude vyjádřením dříve vyhlášených ideálů.
Mno a národní obrození bylo právě takovou změnou kultury (byť v rámci tehdejší koncepce řízení a uvnitř R-U). Jen díky národnímu obrození byla zachována česká národnost, a v důsledcích se podařilo zřídit Československo, byť jako projektově zkonstruovaný stát z moci nadnárodního řízení.
Národní obrození 2.0 já tedy chápu jako snahu zopakovat změny statistiky typů psychiky změnou kultury, ale za situace, kdy díky DVTR a KSB chápeme řízení, takže naše cíle mohou být vyšší, než jen pouhé zachování národní svébytnosti (byť i to je hodně).
Uvedení pánové výše svým germanofilstvím jdou proti Národnímu obrození.
Moje představa o novém národním obrození nebo o národním obrození 2.0 je poněkud jiná.
Pomohu si Základama sociologie 6 str. 252-3
21.4.2. Ideály a jejich uvádění do života:
algoritmika sociálních přeměn
Avšak ohlášení těch či oněch ideálů samo o sobě nevede k jejich automatickému a okamžitému uvedení do života, a to v žádných předem daných či výhledových lhůtách. Příčiny tkví v tom, že život společnosti v režimu odlišujícím se od těch či oněch ideálů (i kdyby je dostatečně široké vrstvy obyvatelstva vyznávaly) je objektivně podmíněn statistikou mravně-psychologických typů (myslí se tím typy psychiky pozn. JV) vlastních této společnosti, které formují její psychodynamiku a odráží se v ní i výsledcích její práce.
Způsob života – ten stávající – je vyjádřením mravně podmíněné algoritmiky psychiky všech členů této společnosti ...
....
**Aby tedy mohly být jakékoliv ideály uvedeny do života, je nutné v dané společnosti změnit reálnou statistiku mravně-psychologických typů...**
**... tj. je nutné provést změnu této statistiky změnou kultury (posuzované jako informačně-algoritmický systém)** sdružující v sobě danou množinu jedinců. Jinými slovy, úkol uvedení statistiky mravně-psychologických typů vlastních dané společnosti do souladu s těmi či oněmi ideály vyžaduje vedení příslušné politiky, tj. uvědomělé jednání jak státnosti, tak i zainteresované politicky aktivní veřejnosti.
A pouze ve výsledku takovéhoto uvědomělého účelného jednání, nachází-li odezvu v životě, může ve společnosti po určité době vzniknout taková statistika mravně-psychologických typů, jaká povede k takové změně způsobu života společnosti, jež bude vyjádřením dříve vyhlášených ideálů.
Mno a národní obrození bylo právě takovou změnou kultury (byť v rámci tehdejší koncepce řízení a uvnitř R-U). Jen díky národnímu obrození byla zachována česká národnost, a v důsledcích se podařilo zřídit Československo, byť jako projektově zkonstruovaný stát z moci nadnárodního řízení.
Národní obrození 2.0 já tedy chápu jako snahu zopakovat změny statistiky typů psychiky změnou kultury, ale za situace, kdy díky DVTR a KSB chápeme řízení, takže naše cíle mohou být vyšší, než jen pouhé zachování národní svébytnosti (byť i to je hodně).
Uvedení pánové výše svým germanofilstvím jdou proti Národnímu obrození.