https://auto-mania.cz/uz-za-par-tydnu-budou-vsechna-nova-auta-povinne-hlasit-prekroceni-rychlosti-urady-si-mysli-ze-system-vymyti-piraty-silnic/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Už za pár týdnů budou všechna nová auta povinně hlásit překročení rychlosti. Úřady si myslí, že systém vymýtí piráty silnic
Už 6. července vejde v platnost nové nařízení Evropské unie, které automobilkám ukládá povinnost do každého vyrobeného auta instalovat inteligentní omezovač rychlosti. Ten bude řidiče upozorňovat na to, že překročil maximální povolenou rychlost. V konečném důsledku mu tomuto překročení může i zabránit, ale v tuto chvíli je jasné, že systém půjde vypnout.
Pro EU, ale fakticky i všechny úřady a policisty světa je rychlost řidičů, respektive fakt, že tu maximální povolenou neustále překračují, velký problém. A když nefungují zákony a policejní hlídky, musí fungovat přímo auta. Přesně to je cíl EU, která proto nařídila, aby auta byla schopná řidiče důrazně informovat o tom, že jede až příliš rychle. A to povinně. Ve hře je několik varování. Některým vozidlům budou vibrovat pedály, jiným volant, další pak budou mít akustické varování.
Inteligentní asistent rychlosti, jak se nově povinný systém jmenuje, pracuje s daty systému čtení dopravních značek a GPS. Jenomže podle některých je to trochu problém, protože právě systém GPS rozhodně není dokonalý. A čtení dopravních značek už vůbec ne. Kdo z vás tento systém má, jistě ví, že ne vždy ukazuje správnou maximální povolenou rychlost.
Řada odpůrců tohoto systému pak upozorňuje na to, že zavedení tohoto systému je jen prvním krokem k jeho povinnému a neustálému používání. Evropské nařízení sice říká, že systém bude samozřejmě vypínatelný, ale co až se některý z evropských úředníků rozhodně, že jeho zavedení vlastně moc nepomohlo a že by tedy bylo dobré, aby byl povinně neustále aktivní? Znamenalo by to, že nás naše auta budou hlídat více než policisté s radary a prostě nám nedovolí udělat přestupek.
EU navíc nové nařízení okořenila o požadavek, aby inteligentní asistent rychlosti byl schopen odesílat data o tom, jak s ním řidiči pracují. Sice budou anonymní, ale i tak budou úřady vědět, jak často jej řidiči vypínají, jak moc tedy překračují rychlost a kdy jej naopak aktivují. Ačkoliv bude vše spuštěno už za pár týdnů, je zatím otázkou, jakým stylem budou data odesílána. Ve hře je možnost online sdílení, ale i povinné stahování dat například při servisních prohlídkách.
https://auto-mania.cz/uz-za-par-tydnu-budou-vsechna-nova-auta-povinne-hlasit-prekroceni-rychlosti-urady-si-mysli-ze-system-vymyti-piraty-silnic/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
**Už za pár týdnů budou všechna nová auta povinně hlásit překročení rychlosti. Úřady si myslí, že systém vymýtí piráty silnic**
Už 6. července vejde v platnost nové nařízení Evropské unie, které automobilkám ukládá povinnost do každého vyrobeného auta instalovat inteligentní omezovač rychlosti. Ten bude řidiče upozorňovat na to, že překročil maximální povolenou rychlost. V konečném důsledku mu tomuto překročení může i zabránit, ale v tuto chvíli je jasné, že systém půjde vypnout.
Pro EU, ale fakticky i všechny úřady a policisty světa je rychlost řidičů, respektive fakt, že tu maximální povolenou neustále překračují, velký problém. A když nefungují zákony a policejní hlídky, musí fungovat přímo auta. Přesně to je cíl EU, která proto nařídila, aby auta byla schopná řidiče důrazně informovat o tom, že jede až příliš rychle. A to povinně. Ve hře je několik varování. Některým vozidlům budou vibrovat pedály, jiným volant, další pak budou mít akustické varování.
Inteligentní asistent rychlosti, jak se nově povinný systém jmenuje, pracuje s daty systému čtení dopravních značek a GPS. Jenomže podle některých je to trochu problém, protože právě systém GPS rozhodně není dokonalý. A čtení dopravních značek už vůbec ne. Kdo z vás tento systém má, jistě ví, že ne vždy ukazuje správnou maximální povolenou rychlost.
Řada odpůrců tohoto systému pak upozorňuje na to, že zavedení tohoto systému je jen prvním krokem k jeho povinnému a neustálému používání. Evropské nařízení sice říká, že systém bude samozřejmě vypínatelný, ale co až se některý z evropských úředníků rozhodně, že jeho zavedení vlastně moc nepomohlo a že by tedy bylo dobré, aby byl povinně neustále aktivní? Znamenalo by to, že nás naše auta budou hlídat více než policisté s radary a prostě nám nedovolí udělat přestupek.
EU navíc nové nařízení okořenila o požadavek, aby inteligentní asistent rychlosti byl schopen odesílat data o tom, jak s ním řidiči pracují. Sice budou anonymní, ale i tak budou úřady vědět, jak často jej řidiči vypínají, jak moc tedy překračují rychlost a kdy jej naopak aktivují. Ačkoliv bude vše spuštěno už za pár týdnů, je zatím otázkou, jakým stylem budou data odesílána. Ve hře je možnost online sdílení, ale i povinné stahování dat například při servisních prohlídkách.