Mimo kategórií
V Spojených štátoch sa snažia kritizovať oživenie raketového nosiča Tu-160.

Z predchádzajúcej konštrukcie bombardéra Tu-160 zostal len trup a výplň je úplne nová. Podľa odborníkov bude bojová účinnosť Tu-160M2 2,5-krát vyššia ako u Tu-160.
VLADIMIR VASILIEV , 27. január 2022 , 16:35 — REGNUMAmerický časopis The National Interest 13. januára 2022 uverejnil článok s názvom „Späť do budúcnosti: Rusko oživuje strategický bombardér Tu-160 z čias studenej vojny“.


Materiál v americkej publikácii vyšiel v súvislosti s prvým letom prvého novo vyrobeného strategického bombardéra Tu-160M ​​​​. Let sa uskutočnil 12. januára 2022, preletel vo výške 600 metrov a trval 30 minút. Boli vykonané manévre na testovanie stability a ovládateľnosti lietadla vo vzduchu.


Americký článok do značnej miery prerozpráva to, čo bolo uvedené v ruských oficiálnych zdrojoch, najmä správy na webovej stránke Tupolev PJSC. Autor publikácie Caleb Larson zároveň vyvodzuje skeptické závery, ktoré s realitou nemajú veľa spoločného.


Tu je citát: „Kým Rusko nevyrieši problémy s dizajnom PAK DA [Sľubný letecký komplex pre diaľkové letectvo], nový a vylepšený Tu-160M ​​bude dočasným riešením.


Hoci opätovné spustenie Tu-160 je v ruských médiách vítané ako veľký triumf, realita je o niečo menej ružová: napriek tomu, že Tu-160 je vybavený novým motorom a digitálne vylepšený, v skutočnosti zostáva Studený. Dizajn z vojnovej éry, ktorý vstúpil do služby v 21. storočí . "


Začnime pekne po poriadku. Projekt strategického bombardovacieho bombardéra Tu-160 sa teraz vyvíja dvoma smermi: modernizácia bojových vozidiel na úroveň Tu-160M ​​​​a výroba nových - Tu-160M ​​​​(v mnohých zdrojoch má označenie Tu-160M2). Tento projekt je nezávislý a nijako nesúvisí s načasovaním vzniku PAK DA a jeho časový rámec je obmedzený len termínmi prevádzky rôznych modifikácií lietadla Tu-160.


V dôsledku modernizácie bojových bombardérov Tu-160 na úroveň Tu-160M ​​sa ich životnosť predĺži na 45-50 rokov. Pripomínam, že prvé bojové vozidlá tejto značky vstúpili do letectva ZSSR v roku 1987. S ich postupným vyraďovaním z prevádzky by sa teda malo počítať približne od roku 2032-2037.


Ministerstvo obrany Ruskej federácie má v súčasnosti zmluvu s výrobcami lietadiel na výstavbu nových 10 kusov Tu-160M2. Tieto lietadlá budú mať životnosť približne 45-50 rokov. Ak teda prvý model vstúpi do služby pre diaľkové letectvo ruských leteckých síl v roku 2023, vyradenie týchto bojových vozidiel z prevádzky sa začne približne v rokoch 2078-2083. Tieto argumenty úplne popierajú tézu Caleba Larsona o „dočasnom riešení“.


Teraz si prejdime tézu, že Tu-160M2 „zostáva dizajnom z obdobia studenej vojny, ktorý vznikol v dvadsiatom prvom storočí“.


Treba poznamenať, že sovietsky Tu-160 je jedinečné bojové vozidlo: najväčšie nadzvukové lietadlo v histórii vojenského letectva a lietadlo s variabilnou geometriou krídel, najťažšie bojové lietadlo na svete s najvyššou maximálnou vzletovou hmotnosťou medzi bombardéry. Maximálna rýchlosť Tu-160 je 2230 kilometrov za hodinu a cestovná rýchlosť je 850 kilometrov za hodinu. Maximálna vzletová hmotnosť dosahuje 275 ton. Maximálny letový dosah bez tankovania vo vzduchu je 13 950 kilometrov.


Konštruktéri tohto lietadla v ňom položili obrovský modernizačný potenciál. Ak hovoríme o Tu-160M2, potom v novom stroji bolo aktualizovaných a modernizovaných 80% systémov a zariadení. V skutočnosti z predchádzajúcej konštrukcie bombardéra Tu-160 zostal len trup a výplň je úplne nová. Podľa odborníkov bude bojová účinnosť Tu-160M2 2,5-krát vyššia ako u Tu-160.


Treba predpokladať, že autor publikácie v časopise The National Interest pod „dizajnom éry studenej vojny“ má na mysli aj absenciu použitia stealth technológií (technológií na zníženie viditeľnosti) v Tu-160M2. Podotýkam, že ruské systémy protivzdušnej obrany vidia americké stíhačky F-22 a F-35, ako aj tajný bombardér B-2A.


Okrem toho, ak hovoríme o účele bombardovacieho bombardéra Tu-160M2, potom jeho úlohou, rovnako ako úlohou jeho predchodcu Tu-160, je ničiť objekty vo vzdialených geografických oblastiach a hlboko v tyle kontinentálnych divadiel vojenských operácií. vrátane pomoci jadrových zbraní.


Vo svojich vnútorných priestoroch môže bombardér Tu-160M2, podobne ako Tu-160, niesť 12 Kh-101 (102) strategických riadených striel. Raketa Kh-101 je konvenčne vyzbrojený variant rakety s hmotnosťou hlavice 400 kg. A raketa X-102 je riadená strela s termonukleárnou hlavicou s kapacitou 250 kiloton alebo 1 megatona. Kruhová pravdepodobná odchýlka od cieľa vo vzdialenosti 5500 km je v rozmedzí od 5 do 10 metrov.


Letový dosah týchto rakiet umožňuje ich odpálenie bez vstupu do oblasti pokrytia protivzdušnej obrany a stíhacieho lietadla nepriateľa. V súlade s tým neexistuje žiadna striktná potreba technológie na redukciu stealth.


Preto je článok v americkom časopise The National Interest z 13. januára 2022 s názvom „Späť do budúcnosti: Rusko oživuje strategický bombardér Tu-160 z čias studenej vojny“ veľmi povrchný a neodráža skutočný stav vecí. Treba predpokladať, že hlavnou úlohou autora publikácie bolo bagatelizovať úspech Ruska pri vytváraní leteckej techniky s vysokým bojovým potenciálom.


  1. januára 2022

Vladimír Vasiliev


zdroj: https://regnum.ru/news/polit/3489597.html
Любое использование материалов допускается только при наличии гиперссылки на ИА REGNUM.


Z predchádzajúcej konštrukcie bombardéra Tu-160 zostal len trup a výplň je úplne nová. Podľa odborníkov bude bojová účinnosť Tu-160M2 2,5-krát vyššia ako u Tu-160. VLADIMIR VASILIEV , 27. január 2022 , 16:35 — REGNUMAmerický časopis The National Interest 13. januára 2022 uverejnil článok s názvom „Späť do budúcnosti: Rusko oživuje strategický bombardér Tu-160 z čias studenej vojny“. Materiál v americkej publikácii vyšiel v súvislosti s prvým letom prvého novo vyrobeného strategického bombardéra Tu-160M ​​​​. Let sa uskutočnil 12. januára 2022, preletel vo výške 600 metrov a trval 30 minút. Boli vykonané manévre na testovanie stability a ovládateľnosti lietadla vo vzduchu. Americký článok do značnej miery prerozpráva to, čo bolo uvedené v ruských oficiálnych zdrojoch, najmä správy na webovej stránke Tupolev PJSC. Autor publikácie Caleb Larson zároveň vyvodzuje skeptické závery, ktoré s realitou nemajú veľa spoločného. Tu je citát: „Kým Rusko nevyrieši problémy s dizajnom PAK DA [Sľubný letecký komplex pre diaľkové letectvo], nový a vylepšený Tu-160M ​​bude dočasným riešením. Hoci opätovné spustenie Tu-160 je v ruských médiách vítané ako veľký triumf, realita je o niečo menej ružová: napriek tomu, že Tu-160 je vybavený novým motorom a digitálne vylepšený, v skutočnosti zostáva Studený. Dizajn z vojnovej éry, ktorý vstúpil do služby v 21. storočí . " Začnime pekne po poriadku. Projekt strategického bombardovacieho bombardéra Tu-160 sa teraz vyvíja dvoma smermi: modernizácia bojových vozidiel na úroveň Tu-160M ​​​​a výroba nových - Tu-160M ​​​​(v mnohých zdrojoch má označenie Tu-160M2). Tento projekt je nezávislý a nijako nesúvisí s načasovaním vzniku PAK DA a jeho časový rámec je obmedzený len termínmi prevádzky rôznych modifikácií lietadla Tu-160. V dôsledku modernizácie bojových bombardérov Tu-160 na úroveň Tu-160M ​​sa ich životnosť predĺži na 45-50 rokov. Pripomínam, že prvé bojové vozidlá tejto značky vstúpili do letectva ZSSR v roku 1987. S ich postupným vyraďovaním z prevádzky by sa teda malo počítať približne od roku 2032-2037. Ministerstvo obrany Ruskej federácie má v súčasnosti zmluvu s výrobcami lietadiel na výstavbu nových 10 kusov Tu-160M2. Tieto lietadlá budú mať životnosť približne 45-50 rokov. Ak teda prvý model vstúpi do služby pre diaľkové letectvo ruských leteckých síl v roku 2023, vyradenie týchto bojových vozidiel z prevádzky sa začne približne v rokoch 2078-2083. Tieto argumenty úplne popierajú tézu Caleba Larsona o „dočasnom riešení“. Teraz si prejdime tézu, že Tu-160M2 „zostáva dizajnom z obdobia studenej vojny, ktorý vznikol v dvadsiatom prvom storočí“. Treba poznamenať, že sovietsky Tu-160 je jedinečné bojové vozidlo: najväčšie nadzvukové lietadlo v histórii vojenského letectva a lietadlo s variabilnou geometriou krídel, najťažšie bojové lietadlo na svete s najvyššou maximálnou vzletovou hmotnosťou medzi bombardéry. Maximálna rýchlosť Tu-160 je 2230 kilometrov za hodinu a cestovná rýchlosť je 850 kilometrov za hodinu. Maximálna vzletová hmotnosť dosahuje 275 ton. Maximálny letový dosah bez tankovania vo vzduchu je 13 950 kilometrov. Konštruktéri tohto lietadla v ňom položili obrovský modernizačný potenciál. Ak hovoríme o Tu-160M2, potom v novom stroji bolo aktualizovaných a modernizovaných 80% systémov a zariadení. V skutočnosti z predchádzajúcej konštrukcie bombardéra Tu-160 zostal len trup a výplň je úplne nová. Podľa odborníkov bude bojová účinnosť Tu-160M2 2,5-krát vyššia ako u Tu-160. Treba predpokladať, že autor publikácie v časopise The National Interest pod „dizajnom éry studenej vojny“ má na mysli aj absenciu použitia stealth technológií (technológií na zníženie viditeľnosti) v Tu-160M2. Podotýkam, že ruské systémy protivzdušnej obrany vidia americké stíhačky F-22 a F-35, ako aj tajný bombardér B-2A. Okrem toho, ak hovoríme o účele bombardovacieho bombardéra Tu-160M2, potom jeho úlohou, rovnako ako úlohou jeho predchodcu Tu-160, je ničiť objekty vo vzdialených geografických oblastiach a hlboko v tyle kontinentálnych divadiel vojenských operácií. vrátane pomoci jadrových zbraní. Vo svojich vnútorných priestoroch môže bombardér Tu-160M2, podobne ako Tu-160, niesť 12 Kh-101 (102) strategických riadených striel. Raketa Kh-101 je konvenčne vyzbrojený variant rakety s hmotnosťou hlavice 400 kg. A raketa X-102 je riadená strela s termonukleárnou hlavicou s kapacitou 250 kiloton alebo 1 megatona. Kruhová pravdepodobná odchýlka od cieľa vo vzdialenosti 5500 km je v rozmedzí od 5 do 10 metrov. Letový dosah týchto rakiet umožňuje ich odpálenie bez vstupu do oblasti pokrytia protivzdušnej obrany a stíhacieho lietadla nepriateľa. V súlade s tým neexistuje žiadna striktná potreba technológie na redukciu stealth. Preto je článok v americkom časopise The National Interest z 13. januára 2022 s názvom „Späť do budúcnosti: Rusko oživuje strategický bombardér Tu-160 z čias studenej vojny“ veľmi povrchný a neodráža skutočný stav vecí. Treba predpokladať, že hlavnou úlohou autora publikácie bolo bagatelizovať úspech Ruska pri vytváraní leteckej techniky s vysokým bojovým potenciálom. 27. januára 2022 Vladimír Vasiliev zdroj: https://regnum.ru/news/polit/3489597.html Любое использование материалов допускается только при наличии гиперссылки на ИА REGNUM.

napriek tomu, že Tu-160 je vybavený novým motorom a digitálne vylepšený, v skutočnosti zostáva Studený. Dizajn z vojnovej éry, ktorý vstúpil do služby v 21. storočí .

Hm, tak potom B-52H je trilobit :-D


[quote="pid:59777, uid:804"]napriek tomu, že Tu-160 je vybavený novým motorom a digitálne vylepšený, v skutočnosti zostáva Studený. Dizajn z vojnovej éry, ktorý vstúpil do služby v 21. storočí .[/quote] Hm, tak potom B-52H je trilobit :-D
354
1
2
Živá ukážka
Zadajte minimálne 10 znak(y/ov)
UPOZORNENIE: Spomenuli ste používateľov %MENTIONS%, no oni túto správu nevidia a nedostanú oznámenie
Ukladá sa…
Uložené
S vybrat(ou/ými) položk(ou/ami) Zrušiť výber príspevkov Zobraziť vybraté príspevky
Všetky príspevky v tejto téme budú odstránen(é/ý)
Čakajúci koncept… Kliknutím sa vrátite k úpravám
Zahodiť koncept