Podle mého názoru je zvyšování tzv, "základní rychlosti" vlaků v podmínkách ČR naprosto neefektivní, naprosto nepřiměřeně prodraží celý systém a jeho efekt ve zkrácení jízdních dob bude mizivý. Laicky si lze docela dobře představit situaci, kdy vozidlo jedoucí rychlostí (stávajících) 160km/h začne, například na 20 km úseku zrychlovat (zrychlovat měrou přiměřenou vlaku) a pak zas zpomalovat. Ušetří minutu, zmarní spoustu energie a především - prodraží systém - nejen dražší trať, vozidla, úplně nový zabezpečovací systém, pojištění takového provozu atd. atd.
Efektivní vložení jen zlomku takových prostředků do průchodnosti stávajícího modelu (tedy nestane se to, že ze 160 musí zastavit nebo brzdit na 40, případně upřednostnit v jízdě jistého agresivního soukromníka s dobrým politicko-klanovým krytím) se dosáhne mnohem většího zkrácení jízdních dob a pravidelnosti.
Jen to nebude tak drahé - což je zatím asi právě ten největší problém.
Tím samozřejmě nechci říct, že si dopravci pro jízdy do ciziny nemají pořizovat část strojů na tyto rychlosti, kde by bez nich nebyli konkurence schopní.
Podle mého názoru je zvyšování tzv, "základní rychlosti" vlaků v podmínkách ČR naprosto neefektivní, naprosto nepřiměřeně prodraží celý systém a jeho efekt ve zkrácení jízdních dob bude mizivý. Laicky si lze docela dobře představit situaci, kdy vozidlo jedoucí rychlostí (stávajících) 160km/h začne, například na 20 km úseku zrychlovat (zrychlovat měrou přiměřenou vlaku) a pak zas zpomalovat. Ušetří minutu, zmarní spoustu energie a především - prodraží systém - nejen dražší trať, vozidla, úplně nový zabezpečovací systém, pojištění takového provozu atd. atd.
Efektivní vložení jen zlomku takových prostředků do průchodnosti stávajícího modelu (tedy nestane se to, že ze 160 musí zastavit nebo brzdit na 40, případně upřednostnit v jízdě jistého agresivního soukromníka s dobrým politicko-klanovým krytím) se dosáhne mnohem většího zkrácení jízdních dob a pravidelnosti.
Jen to nebude tak drahé - což je zatím asi právě ten největší problém.
Tím samozřejmě nechci říct, že si dopravci pro jízdy do ciziny nemají pořizovat část strojů na tyto rychlosti, kde by bez nich nebyli konkurence schopní.
Upravené 12. 4. 2021 o 18:11