Otvára sa opäť téma Janovského mosta. Žeby sa aj táto vec vyriešila nie tak ako západ chce, ale ako to naozaj bolo?
https://www.reuters.com/world/europe/italian-prosecutors-prepare-possible-charges-after-concluding-genoa-bridge-probe-2021-04-22/
Talianski prokurátori pripravujú možné obvinenia na základe janovskej mostnej sondy.
Talianski prokurátori pripravujú možné obvinenia proti desiatkam bývalých zamestnancov skupiny infraštruktúr Atlantia (ATL.MI) po ukončení vyšetrovania prípadu smrteľného zrútenia diaľničného mosta v roku 2018, ukázal dokument, ktorý podali prokurátori vo štvrtok.
Podľa dokumentu môžu podľa sondy čeliť obvineniam aj bývalí a súčasní vládni úradníci.
Cestný most prevádzkovaný diaľničnou jednotkou Atlantia Autostrade per l'Italia sa zrútil v meste Janov na severe Janova 14. augusta 2018, pričom zabil 43 ľudí a obnažil katastrofálny stav rozpadajúcej sa talianskej infraštruktúry.
V dokumente o zisteniach sondy, ktoré zaznamenala agentúra Reuters, prokurátori uviedli, že kolaps bol spôsobený prasknutím nosných káblov vo vnútri zostavy deviateho piliera mosta, ktoré počas 51 rokov obdobia požierania požierala vysoko korozívna atmosféra. život mosta.
Manažéri atlantických jednotiek Autostrade per l'Italia a SPEA sa údajne vyhli riadnym kontrolám stavu infraštruktúry a neopravili vážne problémy, ktoré sa začali objavovať až niekoľko rokov po otvorení viaduktu v roku 1967, dokument ukázal.
„Za 51 rokov životnosti mosta sa nevykonali najmenšie údržbárske práce na spevnenie zostáv deviateho piliera,“ uvádza sa v dokumente.
Medzi rokmi 1982 a kolapsom v roku 2018 stáli stavebné práce na viadukte 24,6 milióna eur a spoločnosť Autostrade z nich zaplatila necelé 2%, dodala.
Túto situáciu „nemožno odôvodniť nedostatkom potrebných finančných zdrojov v spoločnosti Autostrade,“ uviedli prokurátori a dodali, že spoločnosť medzi rokmi 1999 a 2005 skončila každý rok v mínuse.
Počas svojej 2-1 / 2-ročnej sondy vyšetrovali janovskí prokurátori 69 osôb vrátane bývalého výkonného riaditeľa Atlantie Giovanniho Castellucciho a bývalého vedúceho inžinierskej jednotky Atlantie SPEA Antonina Galatu pre vyšetrovanie pre podozrenie z trestných činov vrátane zabitia a úmyselnej katastrofy.
Bývalí a súčasní úradníci ministerstva dopravy údajne nekontrolovali nevyhnutnú údržbu, informovali prokurátori.
Podľa talianskych právnych predpisov majú podozriví ľudia po ukončení vyšetrovania tri týždne na odpoveď. V tom okamihu môžu prokurátori požiadať o povolenie súdu vzniesť obvinenie alebo odporučiť odloženie prípadu.
Atlantia, Autostrade a SPEA odmietli tento problém komentovať. Právnici zastupujúci Castellucciho a Galatu sa k tejto záležitosti nevyjadrili.
Ak sa to potvrdí, nedostatočná údržba mosta by bola „znepokojujúca“, uviedol vo vyhlásení námestník ministra dopravy Giancarlo Cancelleri.
Cancelleri tiež uviedol, že „koniec tejto dlhej a zložitej fázy vyšetrovania je dôležitým krokom k zisteniu pravdy“, a vyzval na rýchle súdne konanie.
Otvára sa opäť téma Janovského mosta. Žeby sa aj táto vec vyriešila nie tak ako západ chce, ale ako to naozaj bolo?
https://www.reuters.com/world/europe/italian-prosecutors-prepare-possible-charges-after-concluding-genoa-bridge-probe-2021-04-22/
Talianski prokurátori pripravujú možné obvinenia na základe janovskej mostnej sondy.
Talianski prokurátori pripravujú možné obvinenia proti desiatkam bývalých zamestnancov skupiny infraštruktúr Atlantia (ATL.MI) po ukončení vyšetrovania prípadu smrteľného zrútenia diaľničného mosta v roku 2018, ukázal dokument, ktorý podali prokurátori vo štvrtok.
Podľa dokumentu môžu podľa sondy čeliť obvineniam aj bývalí a súčasní vládni úradníci.
Cestný most prevádzkovaný diaľničnou jednotkou Atlantia Autostrade per l'Italia sa zrútil v meste Janov na severe Janova 14. augusta 2018, pričom zabil 43 ľudí a obnažil katastrofálny stav rozpadajúcej sa talianskej infraštruktúry.
V dokumente o zisteniach sondy, ktoré zaznamenala agentúra Reuters, prokurátori uviedli, že kolaps bol spôsobený prasknutím nosných káblov vo vnútri zostavy deviateho piliera mosta, ktoré počas 51 rokov obdobia požierania požierala vysoko korozívna atmosféra. život mosta.
Manažéri atlantických jednotiek Autostrade per l'Italia a SPEA sa údajne vyhli riadnym kontrolám stavu infraštruktúry a neopravili vážne problémy, ktoré sa začali objavovať až niekoľko rokov po otvorení viaduktu v roku 1967, dokument ukázal.
„Za 51 rokov životnosti mosta sa nevykonali najmenšie údržbárske práce na spevnenie zostáv deviateho piliera,“ uvádza sa v dokumente.
Medzi rokmi 1982 a kolapsom v roku 2018 stáli stavebné práce na viadukte 24,6 milióna eur a spoločnosť Autostrade z nich zaplatila necelé 2%, dodala.
Túto situáciu „nemožno odôvodniť nedostatkom potrebných finančných zdrojov v spoločnosti Autostrade,“ uviedli prokurátori a dodali, že spoločnosť medzi rokmi 1999 a 2005 skončila každý rok v mínuse.
Počas svojej 2-1 / 2-ročnej sondy vyšetrovali janovskí prokurátori 69 osôb vrátane bývalého výkonného riaditeľa Atlantie Giovanniho Castellucciho a bývalého vedúceho inžinierskej jednotky Atlantie SPEA Antonina Galatu pre vyšetrovanie pre podozrenie z trestných činov vrátane zabitia a úmyselnej katastrofy.
Bývalí a súčasní úradníci ministerstva dopravy údajne nekontrolovali nevyhnutnú údržbu, informovali prokurátori.
Podľa talianskych právnych predpisov majú podozriví ľudia po ukončení vyšetrovania tri týždne na odpoveď. V tom okamihu môžu prokurátori požiadať o povolenie súdu vzniesť obvinenie alebo odporučiť odloženie prípadu.
Atlantia, Autostrade a SPEA odmietli tento problém komentovať. Právnici zastupujúci Castellucciho a Galatu sa k tejto záležitosti nevyjadrili.
Ak sa to potvrdí, nedostatočná údržba mosta by bola „znepokojujúca“, uviedol vo vyhlásení námestník ministra dopravy Giancarlo Cancelleri.
Cancelleri tiež uviedol, že „**koniec tejto dlhej a zložitej fázy vyšetrovania je dôležitým krokom k zisteniu pravdy“**, a vyzval na rýchle súdne konanie.
Upravené 22. 4. 2021 o 23:11