Zahraniční analytici
Igor Panarin 24.8.21 - Lithium a moc
Y

Budeme hovorit o Afganistanu
-Talibove oznamili, ze planuji zalozit Radu, skladajici se z 12 osob
-nebudou pronasledovat Ghaniho s dolary
-jmenovali nekolik ministru, tvori se takova linie
Co se nyni deje v Afganistanu bude mit vliv na pristi svetovou ekonomiku.
Naleziste lithia v Afganistanu prevysuji bolivijska mnohokrat. Nejnovejsi odhady specialistu rikaji, ze k roku 2040 se potreba lithia zvysi 40x.
Lithium zameni narkotika v ekonomice Afganistanu. V to doufa nova vlada a lithium stoji za soucasnym formovanim nove vlady. Boj o lithium vedou VB i Cina. Cina pracuje pres Islamabad a VB rozvedka, pro kterou bylo zakladni vyhnat americke a kanadske spolecnosti, se nahle objevila (specvysadkari) v Kandaharu. A nahle se objevily vysadkove sluzby VB i v Ghazni, kde je nejvetsi naleziste lithia.
Boj o lithium souvisi take s pokusem destabilizace Iranu a Ruska (byvale republiky SSSR) na SV. Zakonceni valky v Afganistanu bylo zejmena kvuli poklidne tezbe lithia.
https://www.youtube.com/watch?v=y4ewYIgQlG0


V diskusi nekdo poprosil I. Panarina o video "Rhenium a moc".
Rhenium se nachazi na Kurilach. Proto takovy zajem Japoncu.


Budeme hovorit o Afganistanu -Talibove oznamili, ze planuji zalozit Radu, skladajici se z 12 osob -nebudou pronasledovat Ghaniho s dolary -jmenovali nekolik ministru, tvori se takova linie **Co se nyni deje v Afganistanu bude mit vliv na pristi svetovou ekonomiku.** Naleziste lithia v Afganistanu prevysuji bolivijska mnohokrat. Nejnovejsi odhady specialistu rikaji, ze k roku 2040 se potreba lithia zvysi 40x. Lithium zameni narkotika v ekonomice Afganistanu. V to doufa nova vlada a lithium stoji za soucasnym formovanim nove vlady. Boj o lithium vedou VB i Cina. Cina pracuje pres Islamabad a VB rozvedka, pro kterou bylo zakladni vyhnat americke a kanadske spolecnosti, se nahle objevila (specvysadkari) v Kandaharu. A nahle se objevily vysadkove sluzby VB i v Ghazni, kde je nejvetsi naleziste lithia. Boj o lithium souvisi take s pokusem destabilizace Iranu a Ruska (byvale republiky SSSR) na SV. Zakonceni valky v Afganistanu bylo zejmena kvuli poklidne tezbe lithia. https://www.youtube.com/watch?v=y4ewYIgQlG0 V diskusi nekdo poprosil I. Panarina o video "Rhenium a moc". Rhenium se nachazi na Kurilach. Proto takovy zajem Japoncu.
Upravené 24. 8. 2021 o 21:31

Lithium zameni narkotika v ekonomice Afganistanu


Tak to by byl velmi pozitivní vývoj pro celé lidstvo. Ono se to může vše nakonec pohnout dobrým směrem. Elektromobilita pro všechny hlavně ve městech. Na dopravu by zůstali osvědčené spalovací motory, ale na popojíždění po městech elekro-mobilita. Místo elektro-mobilita pouze pro elity, tak elektro-mobilita pro všechny ve městech. Bylo by potřeba zkvalitnit baterie, vyrábět pouze menší bezpečná vozítka a posílit výrobu elektrické energie Ruskými jadernými elektrárnami. Není to otázka zítřka, ale hodnotím co žádoucí rozumný vývoj.


[quote="pid:30672, uid:68"]Lithium zameni narkotika v ekonomice Afganistanu[/quote] Tak to by byl velmi pozitivní vývoj pro celé lidstvo. Ono se to může vše nakonec pohnout dobrým směrem. Elektromobilita pro všechny hlavně ve městech. Na dopravu by zůstali osvědčené spalovací motory, ale na popojíždění po městech elekro-mobilita. Místo elektro-mobilita pouze pro elity, tak elektro-mobilita pro všechny ve městech. Bylo by potřeba zkvalitnit baterie, vyrábět pouze menší bezpečná vozítka a posílit výrobu elektrické energie Ruskými jadernými elektrárnami. Není to otázka zítřka, ale hodnotím co žádoucí rozumný vývoj.

Elektromobilita pro všechny hlavně ve městech. Na dopravu by zůstali osvědčené spalovací motory, ale na popojíždění po městech elekro-mobilita


To je bohužel nesmysl. Elektromobilta je škodlivá v jakékoli podobě, alespoň za dnešních podmínek. A lithium není řešení. Nepřinese větší dostupnost těch elektrovehiklů pro lidi.


Baterie vydrží maximálně 8 let. Pak je nutné je vyměnit, což vyjde na 250 000 - 500 000 Kč podle modelu. A staré zlikvidovat, což je ekologická šílenost.


Dokud nebudeme mít jiné řešení energie jako celku (pokud nám to dovolí), je nejlepším způsobem zachování mobility a dokonce i ekologické přijatelnosti spalovací motor.


Další naleziště lithia jen popoženou konec motorů. A všichni budou závislí na Číně takovým způsobem, že dnešní závislost na anglo-americkém finančním systému bude ještě procházka růžovým sadem.


Čína ukradla, co se dalo (bylo jí to umožněno), ale se spalovacím motorem si nedokázali poradit dodnes. Takže pozor, je to past.


[quote="pid:30676, uid:426"]Elektromobilita pro všechny hlavně ve městech. Na dopravu by zůstali osvědčené spalovací motory, ale na popojíždění po městech elekro-mobilita[/quote] To je bohužel nesmysl. Elektromobilta je škodlivá v jakékoli podobě, alespoň za dnešních podmínek. A lithium není řešení. Nepřinese větší dostupnost těch elektrovehiklů pro lidi. Baterie vydrží maximálně 8 let. Pak je nutné je vyměnit, což vyjde na 250 000 - 500 000 Kč podle modelu. A staré zlikvidovat, což je ekologická šílenost. Dokud nebudeme mít jiné řešení energie jako celku (pokud nám to dovolí), je nejlepším způsobem zachování mobility a dokonce i ekologické přijatelnosti spalovací motor. Další naleziště lithia jen popoženou konec motorů. A všichni budou závislí na Číně takovým způsobem, že dnešní závislost na anglo-americkém finančním systému bude ještě procházka růžovým sadem. Čína ukradla, co se dalo (bylo jí to umožněno), ale se spalovacím motorem si nedokázali poradit dodnes. Takže pozor, je to past.

Jop,
za vsim hledej penize a moc...dnes i v minulosti .......ty povidacky o democracii o cestnosti nebo vyhodne spolupraci....etc prenechej druhym....to je kruta realita zivota.....

Rhenium se nachazi na Kurilach. Proto takovy zajem Japoncu.


Jop, za vsim hledej penize a moc...dnes i v minulosti .......ty povidacky o democracii o cestnosti nebo vyhodne spolupraci....etc prenechej druhym....to je kruta realita zivota.....[quote="pid:30672, uid:68"]Rhenium se nachazi na Kurilach. Proto takovy zajem Japoncu.[/quote]

Zdravia všetkým.
Lithium naozaj nie je správne riešenie. Je tu však náhrada konopné vlákna. Môže sa to zdať ako vtip ale nie je. https://sk.cannabis-mag.com/batteries-de-chanvre/
Konope má úžasné vlastnosti a oveľa väčšie možnosti využitia ako sa zdá. Práve konopné batérie sú budúcnosť.
S pozdravom Peter.


Zdravia všetkým. Lithium naozaj nie je správne riešenie. Je tu však náhrada konopné vlákna. Môže sa to zdať ako vtip ale nie je. https://sk.cannabis-mag.com/batteries-de-chanvre/ Konope má úžasné vlastnosti a oveľa väčšie možnosti využitia ako sa zdá. Práve konopné batérie sú budúcnosť. S pozdravom Peter.

Takže pozor, je to past


Od elit nic dobrého nelze čekat. Jenže elity míní, ale život mění. Kdysi ukazovali, jak si šikovný důchodce dal do kufru o škodovky baterie, dobíjel si je v zásuvce přes noc a jezdil za 10 haléřů na km. Jezdit do obchodních center ve městech na nákupy elektro-autem by bylo šikovné a praktické. Je jasné, že elity si z toho budou chtít udělat byznys, ale jakmile se to začne hromadně používat, budou technické otázky s vysokou pravděpodobností postupně vyřešeny včetně co týká ekologické likvidace a lepších baterií. Ekologická likvidace a vlastně vůbec celá ekologie je snadno řešitelná ve spravedlivé společnosti. Pouze v kapitalismu je to neřešitelný problém, protože se neřeší život, ale křečí závod.


Důležité je teď v přechodném období než se společnost transformuje na sociálně spravedlivou, aby se technologie používali hromadně pro všechny, aby vyšší technologie nezískali pouze elity, ale byli dostupné všem (aby to nedopadlo jako v seriálu "Vládci kouzel" ). To, že část elit si přeje byznys a vyrábět ve velkém jde proti plánům utvořit nový středověk.


Poznámka:
U žádného z plánu elit (to jsou šílenosti) ani dokonce u žádného z plánu GP, které lze vyčíst z informačního pole nevidím šanci na udržení v následnosti generací. GP už přistoupil na ústupky s Ruskem, ještě ze setrvačnosti pokračuje a snaží se o nemožné, o to porazit čas (zákon času). Jenže situace dospěla tam, že buďto sociálně spravedlivá společnost nebo katastrofa se zánikem lidstva. Jiné varianty vývoje nevidím.


[quote="pid:30678, uid:372"]Takže pozor, je to past[/quote] Od elit nic dobrého nelze čekat. Jenže elity míní, ale život mění. Kdysi ukazovali, jak si šikovný důchodce dal do kufru o škodovky baterie, dobíjel si je v zásuvce přes noc a jezdil za 10 haléřů na km. Jezdit do obchodních center ve městech na nákupy elektro-autem by bylo šikovné a praktické. Je jasné, že elity si z toho budou chtít udělat byznys, ale jakmile se to začne hromadně používat, budou technické otázky s vysokou pravděpodobností postupně vyřešeny včetně co týká ekologické likvidace a lepších baterií. Ekologická likvidace a vlastně vůbec celá ekologie je snadno řešitelná ve spravedlivé společnosti. Pouze v kapitalismu je to neřešitelný problém, protože se neřeší život, ale křečí závod. Důležité je teď v přechodném období než se společnost transformuje na sociálně spravedlivou, aby se technologie používali hromadně pro všechny, aby vyšší technologie nezískali pouze elity, ale byli dostupné všem (aby to nedopadlo jako v seriálu "Vládci kouzel" ). To, že část elit si přeje byznys a vyrábět ve velkém jde proti plánům utvořit nový středověk. Poznámka: U žádného z plánu elit (to jsou šílenosti) ani dokonce u žádného z plánu GP, které lze vyčíst z informačního pole nevidím šanci na udržení v následnosti generací. GP už přistoupil na ústupky s Ruskem, ještě ze setrvačnosti pokračuje a snaží se o nemožné, o to porazit čas (zákon času). Jenže situace dospěla tam, že buďto sociálně spravedlivá společnost nebo katastrofa se zánikem lidstva. Jiné varianty vývoje nevidím.

elektro-autem by bylo šikovné a praktické


elektricke auta je mrtva technologia, nikdy ani nebola planovana na masove vyuzivanie alebo na nejaku "elektromobilitu", elektricke auta su nezmysel z roznych dovodov, hlavne su strasne neekologicke, je to plytvanie zdrojmi, presne opak toho co potrebujeme, su neprakticke, neexistuje na to logistika a ani existovat nebude, technicky to nema hlavu ani patu, je to mrtva vetva a vzdy bola, to sa uz radsej vratme k parnym strojom


[quote="pid:30687, uid:426"]elektro-autem by bylo šikovné a praktické[/quote] elektricke auta je mrtva technologia, nikdy ani nebola planovana na masove vyuzivanie alebo na nejaku "elektromobilitu", elektricke auta su nezmysel z roznych dovodov, hlavne su strasne neekologicke, je to plytvanie zdrojmi, presne opak toho co potrebujeme, su neprakticke, neexistuje na to logistika a ani existovat nebude, technicky to nema hlavu ani patu, je to mrtva vetva a vzdy bola, to sa uz radsej vratme k parnym strojom

elektricke auta je mrtva technologia, nikdy ani nebola planovana na masove vyuzivanie alebo na nejaku "elektromobilitu",


Tu treba rozdeliť tému na 2 podtémy.


  1. Elektrický pohon (motor)
  2. Zdroj elektrickej energie.

Keď porovnáme pohon spaľovací a elektrický, tak sú rovnocenné.
Keď porovnáme ekologickosť zdrojov tak akumulátory prepadajú na plnej čiare.
Tu sa treba zamyslieť nad zdrojom energie. Je viacej konceptov,nielen toxické Lítium alebo NiCd. Ak sa zdroj vyrieši, tak pre mňa elektrický pohon je budúcnosť.


[quote="pid:30779, uid:242"]elektricke auta je mrtva technologia, nikdy ani nebola planovana na masove vyuzivanie alebo na nejaku "elektromobilitu",[/quote] Tu treba rozdeliť tému na 2 podtémy. 1. Elektrický pohon (motor) 2. Zdroj elektrickej energie. Keď porovnáme pohon spaľovací a elektrický, tak sú rovnocenné. Keď porovnáme ekologickosť zdrojov tak akumulátory prepadajú na plnej čiare. Tu sa treba zamyslieť nad zdrojom energie. Je viacej konceptov,nielen toxické Lítium alebo NiCd. Ak sa zdroj vyrieši, tak pre mňa elektrický pohon je budúcnosť.
Upravené 25. 8. 2021 o 22:43

elektricke auta je mrtva technologia


naopak elektromobily jsou mnohem lepší technologie než ropomobily protože se do nich dá energie vyrobit prakticky kdekoli a jsou technicky neporovnatelně jednodušší
problém jsou baterie a skladování energie


[quote="pid:30779, uid:242"]elektricke auta je mrtva technologia[/quote] naopak elektromobily jsou mnohem lepší technologie než ropomobily protože se do nich dá energie vyrobit prakticky kdekoli a jsou technicky neporovnatelně jednodušší problém jsou baterie a skladování energie

Keď porovnáme pohon spaľovací a elektrický, tak sú rovnocenné.
Indukční (asynchronní) motor Nikoly Tesly spolu s frekvenčním měničem je excelentní řešení z hlediska účinnosti. Nicméně:


  • Frekvenční měnič je zdrojem el-mg smogu. Samozřejmě řeknou, že je vše dokonale odstíněno. Ale stejně sedíte metr dva od té krabice, která spíná velké proudy s frekvencí třeba 20kHz. Víme, jak bude z dlouhodobého hlediska působit tento smog - třeba i v malé intenzitě - na lidský organismus?
  • Nedávno jsem se díval na nabíjecí stojany u benzínky na D1. Některé mají instalovaný příkon 100 - 150kW. Pokud se elektromobilita rozšíří, tak bez dispečerského zásahu to nepůjde. V dnešní době není problém, aby si třeba 6 výkonných aut najednou načerpalo na benzínce do svých nádrží 6x80 litrů benzínu. Každý řidič tam ztratí cca 10 minut času. Pokud by chtělo 6 řidičů nabíjet najednou své výkonné Tesly, tak nevím nevím. Za 10 minut se jedno auto nenabije. Takže otázka zní i takto: "Jak dopravit k nabíjecím stojanům potřebné množství elektrické energie, a jak spotřebu této energie rozložit v čase?"

[quote="pid:30780, uid:196"]Keď porovnáme pohon spaľovací a elektrický, tak sú rovnocenné.[/quote]Indukční (asynchronní) motor Nikoly Tesly spolu s frekvenčním měničem je excelentní řešení z hlediska účinnosti. Nicméně: - Frekvenční měnič je zdrojem el-mg smogu. Samozřejmě řeknou, že je vše dokonale odstíněno. Ale stejně sedíte metr dva od té krabice, která spíná velké proudy s frekvencí třeba 20kHz. Víme, jak bude z dlouhodobého hlediska působit tento smog - třeba i v malé intenzitě - na lidský organismus? - Nedávno jsem se díval na nabíjecí stojany u benzínky na D1. Některé mají instalovaný příkon 100 - 150kW. Pokud se elektromobilita rozšíří, tak bez dispečerského zásahu to nepůjde. V dnešní době není problém, aby si třeba 6 výkonných aut najednou načerpalo na benzínce do svých nádrží 6x80 litrů benzínu. Každý řidič tam ztratí cca 10 minut času. Pokud by chtělo 6 řidičů nabíjet najednou své výkonné Tesly, tak nevím nevím. Za 10 minut se jedno auto nenabije. Takže otázka zní i takto: "Jak dopravit k nabíjecím stojanům potřebné množství elektrické energie, a jak spotřebu této energie rozložit v čase?"

@Atom - souhlasím s Tebou , to co naznačuješ, je ukázka, jak lze jednu operaci (nepochybně globálně velmi rozumnou) vést dvěma koncepcemi a i dvěma vektory řízení. první a asi rozhodující boj se ale svede v informačním prostoru. Zatím dominuje tupá substituce (elektro za uhlík), ale to je věcí i naší strany, abychom tuto koncepci odmítli a navrhli tu rozumnou.
Redukce hyper-mobility (hyperautomobilizmu) je nutná a patří do té části globalizace, která je užitečná.Kdyby se uvolnila "konzervovaná energie" všech řidíčů za všemi volanty, tak se otevře obrovský potenciál tvořivé energie. Ta má jen jednu podstatu, ale velmi mnoho kladných a záporných "tváří".Na kole při šlapání do pedálů myslí každý cyklista jinak a o něčem jiném, než když přesedne vzápětí za volant. Jen srovnání stresovosti je nesrovnatelné.

@Atom - souhlasím s Tebou , to co naznačuješ, je ukázka, jak lze jednu operaci (nepochybně globálně velmi rozumnou) vést dvěma koncepcemi a i dvěma vektory řízení. první a asi rozhodující boj se ale svede v informačním prostoru. Zatím dominuje tupá substituce (elektro za uhlík), ale to je věcí i naší strany, abychom tuto koncepci odmítli a navrhli tu rozumnou. Redukce hyper-mobility (hyperautomobilizmu) je nutná a patří do té části globalizace, která je užitečná.Kdyby se uvolnila "konzervovaná energie" všech řidíčů za všemi volanty, tak se otevře obrovský potenciál tvořivé energie. Ta má jen jednu podstatu, ale velmi mnoho kladných a záporných "tváří".Na kole při šlapání do pedálů myslí každý cyklista jinak a o něčem jiném, než když přesedne vzápětí za volant. Jen srovnání stresovosti je nesrovnatelné.

Redukce hyper-mobility (hyperautomobilizmu) je nutná a patří do té části globalizace, která je užitečná.Kdyby se uvolnila "konzervovaná energie" všech řidíčů za všemi volanty, tak se otevře obrovský potenciál tvořivé energie.


Otázkou je definice "hyperautomobilismu".


Určitě to není individuální mobilita, kdy Ty či já sedneme do vlastního auta.


Problémem jsou dva faktory. Jedním je nákladní doprava, nebo spíše systém, který tu, zde bych se nebál říci hyperdopravu, podporuje. Například rozmach "in-time" dodávek. Nesmyslné pendlování zboží a hlavně součástek a polotovarů přes celou Evropu.


Druhý faktor jsou tzv. firemní fleety. Každý čičmunda má služební auto (jistě, některé profese to vyžadují).


Nicméně omezovat LIDI nařízeními, zákazy či nedostupností nic nevyřeší, navíc to nahrává great resetu, který se vlastně točí okolo likvidace mobility člověka. Nucenou elektromobilitou to začíná.


Pomoci může zkvalitnění hromadné dopravy, kdy jako kdysi dojedete i z poslední vesnice tam, kam potřebujete, a nebude vás to stát majlant (Proč asi Piráti v Praze zároveň likvidují osobní dopravu a zdražují MHD?)


Kdyby se uvolnila "konzervovaná energie" všech řidíčů za všemi volanty, tak se otevře obrovský potenciál tvořivé energie.


Zde moc nerozumím. Já si spíše myslím, že by pomohla spíše zakonzervovaná energie, kterou lidé vydají během bezuzdné "zábavy". A hlavně energie, kterou vydávají na boj v rámci řízení stylu "rozděl a panuj".


[quote="pid:30804, uid:57"]Redukce hyper-mobility (hyperautomobilizmu) je nutná a patří do té části globalizace, která je užitečná.Kdyby se uvolnila "konzervovaná energie" všech řidíčů za všemi volanty, tak se otevře obrovský potenciál tvořivé energie.[/quote] Otázkou je definice "hyperautomobilismu". Určitě to není individuální mobilita, kdy Ty či já sedneme do vlastního auta. Problémem jsou dva faktory. Jedním je nákladní doprava, nebo spíše systém, který tu, zde bych se nebál říci hyperdopravu, podporuje. Například rozmach "in-time" dodávek. Nesmyslné pendlování zboží a hlavně součástek a polotovarů přes celou Evropu. Druhý faktor jsou tzv. firemní fleety. Každý čičmunda má služební auto (jistě, některé profese to vyžadují). Nicméně omezovat LIDI nařízeními, zákazy či nedostupností nic nevyřeší, navíc to nahrává great resetu, který se vlastně točí okolo likvidace mobility člověka. Nucenou elektromobilitou to začíná. Pomoci může zkvalitnění hromadné dopravy, kdy jako kdysi dojedete i z poslední vesnice tam, kam potřebujete, a nebude vás to stát majlant (Proč asi Piráti v Praze zároveň likvidují osobní dopravu a zdražují MHD?) [quote="pid:30804, uid:57"]Kdyby se uvolnila "konzervovaná energie" všech řidíčů za všemi volanty, tak se otevře obrovský potenciál tvořivé energie.[/quote] Zde moc nerozumím. Já si spíše myslím, že by pomohla spíše zakonzervovaná energie, kterou lidé vydají během bezuzdné "zábavy". A hlavně energie, kterou vydávají na boj v rámci řízení stylu "rozděl a panuj".

Například rozmach "in-time" dodávek.
Ano, zmizely klasické sklady pro výrobu. Jsou teď na kamiónech.
Jinak souhlasím, že ne všude je dobrá veřejná doprava. Pokud se vracíte z místa práce (město) domů (vesnice), a je tam nutný přestup, tak to vždy nemusí vyjít. Anebo to vyjde s velkou ztrátou času.


[quote="pid:30829, uid:372"]Například rozmach "in-time" dodávek.[/quote]Ano, zmizely klasické sklady pro výrobu. Jsou teď na kamiónech. Jinak souhlasím, že ne všude je dobrá veřejná doprava. Pokud se vracíte z místa práce (město) domů (vesnice), a je tam nutný přestup, tak to vždy nemusí vyjít. Anebo to vyjde s velkou ztrátou času.
1.28k
12
10
Živá ukážka
Zadajte minimálne 10 znak(y/ov)
UPOZORNENIE: Spomenuli ste používateľov %MENTIONS%, no oni túto správu nevidia a nedostanú oznámenie
Ukladá sa…
Uložené
S vybrat(ou/ými) položk(ou/ami) Zrušiť výber príspevkov Zobraziť vybraté príspevky
Všetky príspevky v tejto téme budú odstránen(é/ý)
Čakajúci koncept… Kliknutím sa vrátite k úpravám
Zahodiť koncept