Napr. Koránické Vnuknutie Božie píše o smrti Krista jasne:
"A NEzabili ho, im iba zdalo sa to.."
Vtedajśí spravodajci tam (na pokyn Pilátusa) pravdepodobne niekoho podsunuli namiesto neho.
Viď emotívny príklad Žofrého v Angelike
Myslím v Jeremiášovi sa píše:
"A Boh si svojich ochrániť dokáže.."
(Myšlienku záchrannú, riešenie im pošle)
@Ľudo Ja si osobne nemyslím, že šlo o kolektívnu halucináciu, pri ktorej sa všetkým zdal rovnaký dej... Veď, kto by takúto halucináciu (t.j. klamstvo) mohol na ľudí zoslať? Ak nie Boh, tak jedine GP, ale zhypnotizovať tak veľké množstvo ľudí je dosť silná káva.
Na druhej strane nepochybujem o tom, že Boh vypočul Ježišovu modlitbu v Getsemanskom sade, aby ho ušetril pred týmto trápením (ktoré Ježiš predvídal, že sa stane). Boh si ho mohol pokojne vziať k sebe (dematerializovať) niekedy medzi vypočutím u piláta a odoslaním k vojakom, ktorí ho mali zbičovať. A hlavne nepozorovane. Aby nikto nepochopil, kde sa Ježiš stratil (t.j. mysleli by si, že nepozorovane zmizol alebo mu niekto pomohol újsť).
Tým pádom vojaci, aby zahladili problém, zobrali by iného väzňa, a zbičovali ho až na nepoznanie, aby nikto na zámenu neprišiel, takže Pilát sa nemusel nič dozvedieť. Ale na Kalváriu už kráčal iný človek. Za výmenu väzňa by nepadla vina ani na Ježiša ani na Boha, pretože to bola morálna voľba strážcov. A ľudia naozaj videli ilúziu: mysleli, že je to Ježiš, ale boli oklamaní (ako ich Ježiš v Getsemany varoval: "Nespite a modlite sa, aby ste neupadli do pokušenia/ilúzie" ) - veď uveriť, že Boh nechal umučiť Ježiša bolo pre apoštolov to isté, ako stratiť vieru v milosrdného Boha. A cez túto stratu viery ľahko sadli na lep mágii GP s ich "vzkrieseným Ježišom".
Reálnu mágiu však už začal robiť GP, ktorý rátal s tým, že Ježiš ako človek zomrie. Ukradli telo, ktoré ležalo v hrobe (nepatrilo Ježišovi), a začali apoštolov magoriť s prízrakmi Ježiša (to isté urobili aj Šavlovi na ceste do Damasku), náukou o zmrtvychvstaní, zoslaní ducha svätého v podobe zázračného posadnutia ľudí entitou, ktorá im dala moc robiť zázraky a pod. A dali tak apoštolom ešte dodatočné inštrukcie, ako majú vykonávať svoju apoštolskú činnosť, kam ísť a pod. Skrátka vložili do apoštolov dodatočné ideologické míny. (To, že GP a jeho znachari vedia robiť "zázraky", t.j. mágiu, predviedli už v Egypte pred faraonom, keď viedli magický súboj s Mojžišom. Mojžiš premenil palicu na hada a to isté urobili aj znachari pred očami faraona).
Čo sa týka Ježiša, tak on bol Nazír. Bolo to zasvätenie novorodenca Bohu, podobne ako to bolo u Samsona. Nesmeli si strihať vlasy, nesmeli piť alkohol, dokonca ani jesť hrozná, plus ďalšie sľuby. Ježiš ako Nazír (tak ho prezývali "Ježiš Nazír", žiadny nazarej, alebo nazaretský. Také mesto v tej dobe údajne ani neexistovalo) nepil víno ani iný alkohol. A to že bol Nazír dosvedčil aj v Olivovej hore, keď ho prišli zatknúť, tak sa ho pýtali: "Hľadáme Ježiša Nazíra". On odpovedal: "Ja som!".
Posledná večera, ak sa vôbec niečo také konalo, tak vôbec nebola s vínom. A premena vody na víno v Káne galilejskej zo strany Ježiša Nazíra, to sa tiež na neho nepodobá. Ako môže niekto, kto je odporca alkoholu a vie ako škodí, premeniť vodu na tento jed a dávať ho ľuďom na svadbe, keď to pôvodné víno sa už minulo. Dokonca by to nedávalo zmysel, ani keby to bola jeho vlastná svadba (je aj taký názor. A dáva to zmysel aj v kontexte toho, že po podaní vína na záver chválili hostia jeho, ako pána domu, ktorý ich hostil tým najlepším až do konca. Ak by Ježiš bol na svadbe iba cudzím hosťom, takéto reči voči nemu by nemali zmysel, dupľom ak si hostia nevšimli, že malo ísť o zázrak. Prečo by sa cudzí hostia na svadbe (Ježiš s matkou) mali starať o proviant tých, ktorí hostinu organizujú. Nasvedčuje to skôr tomu, že pôvodný text o svadbe bol menený a manipulovaný).
[quote="pid:37622, uid:710"]Napr. Koránické Vnuknutie Božie píše o smrti Krista jasne:
"A NEzabili ho, im iba zdalo sa to.."
Vtedajśí spravodajci tam (na pokyn Pilátusa) pravdepodobne niekoho podsunuli namiesto neho.
Viď emotívny príklad Žofrého v Angelike
Myslím v Jeremiášovi sa píše:
"A Boh si svojich ochrániť dokáže.."
(Myšlienku záchrannú, riešenie im pošle)[/quote]
@Ľudo Ja si osobne nemyslím, že šlo o kolektívnu halucináciu, pri ktorej sa všetkým zdal rovnaký dej... Veď, kto by takúto halucináciu (t.j. klamstvo) mohol na ľudí zoslať? Ak nie Boh, tak jedine GP, ale zhypnotizovať tak veľké množstvo ľudí je dosť silná káva.
Na druhej strane nepochybujem o tom, že Boh vypočul Ježišovu modlitbu v Getsemanskom sade, aby ho ušetril pred týmto trápením _(ktoré Ježiš predvídal, že sa stane)_. Boh si ho mohol pokojne vziať k sebe (dematerializovať) niekedy medzi vypočutím u piláta a odoslaním k vojakom, ktorí ho mali zbičovať. A hlavne nepozorovane. Aby nikto nepochopil, kde sa Ježiš stratil (t.j. mysleli by si, že nepozorovane zmizol alebo mu niekto pomohol újsť).
Tým pádom vojaci, aby zahladili problém, zobrali by iného väzňa, a zbičovali ho až na nepoznanie, aby nikto na zámenu neprišiel, takže Pilát sa nemusel nič dozvedieť. Ale na Kalváriu už kráčal iný človek. Za výmenu väzňa by nepadla vina ani na Ježiša ani na Boha, pretože to bola morálna voľba strážcov. A ľudia naozaj videli ilúziu: mysleli, že je to Ježiš, ale boli oklamaní (ako ich Ježiš v Getsemany varoval: "Nespite a modlite sa, aby ste neupadli do pokušenia/ilúzie" ) - veď uveriť, že Boh nechal umučiť Ježiša bolo pre apoštolov to isté, ako stratiť vieru v milosrdného Boha. A cez túto stratu viery ľahko sadli na lep mágii GP s ich "vzkrieseným Ježišom".
Reálnu mágiu však už začal robiť GP, ktorý rátal s tým, že Ježiš ako človek zomrie. Ukradli telo, ktoré ležalo v hrobe (nepatrilo Ježišovi), a začali apoštolov magoriť s prízrakmi Ježiša _(to isté urobili aj Šavlovi na ceste do Damasku)_, náukou o zmrtvychvstaní, zoslaní ducha svätého v podobe zázračného posadnutia ľudí entitou, ktorá im dala moc robiť zázraky a pod. A dali tak apoštolom ešte dodatočné inštrukcie, ako majú vykonávať svoju apoštolskú činnosť, kam ísť a pod. Skrátka vložili do apoštolov dodatočné ideologické míny. _(To, že GP a jeho znachari vedia robiť "zázraky", t.j. mágiu, predviedli už v Egypte pred faraonom, keď viedli magický súboj s Mojžišom. Mojžiš premenil palicu na hada a to isté urobili aj znachari pred očami faraona)_.
Čo sa týka Ježiša, tak on bol Nazír. Bolo to zasvätenie novorodenca Bohu, podobne ako to bolo u Samsona. Nesmeli si strihať vlasy, nesmeli piť alkohol, dokonca ani jesť hrozná, plus ďalšie sľuby. Ježiš ako Nazír _(tak ho prezývali "Ježiš Nazír", žiadny nazarej, alebo nazaretský. Také mesto v tej dobe údajne ani neexistovalo)_ nepil víno ani iný alkohol. A to že bol Nazír dosvedčil aj v Olivovej hore, keď ho prišli zatknúť, tak sa ho pýtali: "Hľadáme Ježiša Nazíra". On odpovedal: "Ja som!".
Posledná večera, ak sa vôbec niečo také konalo, tak vôbec nebola s vínom. A premena vody na víno v Káne galilejskej zo strany Ježiša Nazíra, to sa tiež na neho nepodobá. Ako môže niekto, kto je odporca alkoholu a vie ako škodí, premeniť vodu na tento jed a dávať ho ľuďom na svadbe, keď to pôvodné víno sa už minulo. Dokonca by to nedávalo zmysel, ani keby to bola jeho vlastná svadba _(je aj taký názor. A dáva to zmysel aj v kontexte toho, že po podaní vína na záver chválili hostia jeho, ako pána domu, ktorý ich hostil tým najlepším až do konca. Ak by Ježiš bol na svadbe iba cudzím hosťom, takéto reči voči nemu by nemali zmysel, dupľom ak si hostia nevšimli, že malo ísť o zázrak. Prečo by sa cudzí hostia na svadbe (Ježiš s matkou) mali starať o proviant tých, ktorí hostinu organizujú. Nasvedčuje to skôr tomu, že pôvodný text o svadbe bol menený a manipulovaný)_.
Upravené 14. 10. 2021 o 22:11