KSB a DVTR
Ucenie dietata

Najprv som chcel napisat tento prispevok pod jeden komentar od @Otec ale tam by si ho asi ludia nevsimli, tak tu davam prispevok.

Reagujem na myslienku "deti maju vela uloh, nemaju volny cas, zhorsuje sa ich koncentracia"


A kto hovori, ze tie ulohy musia mat spravene? Rodic? Vo vsetkom treba mieru. Ak skola mieru prekrocuje, tak rodic by mal vediet mieru poopravit. Kym nie su "ulohy" znamkovane, tak jednoducho nenutit deti vsetko robit.


K vyucbe


  1. Treba najprv decko pripravit na vyucbu - tjs navodit spravny emocionalny stroj. Ako na to?
    • Identifikovat vsetky ruchy v okoli napr hudba z radia, hluk z ulice atd atd a pokusit sa ich eliminovat
    • Dat decku do ruky nieco cim by mohlo stale narabat - kde by mohlo nacielit svoje podvedomie, lebo podvedomie stale daco v nom hraje (nahodne myslienky, vnemy z podvedomia narusaju proces myslenia, deti (a niektori dospeli) nevedia odfiltrovat milion vnemov z podvedomia). Ved aj dospely to robia, jedni sa hraju s perom, ini hompalaju s nohou. Niekto sa hra s kockou. https://www.aliexpress.com/item/1005002126343467.html?spm=a2g0o.search0302.0.0.ae031b83L03VRW&algo_pvid=c142578e-4e4c-4505-a09f-d6df9ad47aa4&algo_expid=c142578e-4e4c-4505-a09f-d6df9ad47aa4-0&btsid=2100bdec16125951906177828e71ef&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ - toto som kupil segre co ma okolo 25 rokov a studuje vysku. Nevedela si to vynachvalit. Pretoze na tu kocku pocas ucenia odvadza svoju nepozornost, pricom pozornost sa uvadza na ucenie.
    • Mysliet si, ze decko je schopne z procesu hry - vyvadzania, behania atd ihned skocit k vyucbe je nespravne. Decko treba posadit, ukludnit. Velmi dobre na koncentraciu vplyva hudba, ak je mozne tak pustit nejaky podmaz do pozadia ale nerusivy - tjs s absenciou bubnov (najlepsie nieco instrumental, alebo learning music , je toho kopa na youtuboch) - to tiez pomaha zamestnat podvedomie , pricom dieta sa zacina koncetrovat na proces myslenia. Ano je to svojim sposobom manipulacia, ale je to cielene na dobry ucel. Podobne to robim ja ked pride ku mne navsteva ... .ako prve pustim hudbu na podmaz ... ludia sa hned zacnu koncetrovat a rozpravat. Tiez sa jednoduchsie vysvetluje kadeco.
  2. Treba si uvedomit, ze clovek je chopny aktivne vnimat 20 minut. Po tom koncentracia klesa. Je zbytocne tlacit decko cely den k ucivu.
  3. Su presne vyclenene biologicke casy, kedy "ucenie" ide najlepsie. Je to z rana - priblizne do tej 11 hodiny. A potom od tej 3-4 tej hodiny maximalne do 8 vecera. Skumali sme to na sebe na vysokej skole. Takze pomedzi to decku treba dat volnost, nech robi co chce. Najlepsie ho byhnat vonku :D
  4. Treba si davat pozor na informacne zahltenie dietata. Nestava sa to len detom ale ja dospelym. Tjs ak decko sa venuje vo volnom case pocitacu alebo inemu zdroju informacii autoamticky nabija do hlavy informacie, ktore doslova obsadia miesto informaciam z ucenia - potom dieta "sa nie je schopne ucit".
  5. Existuje nieco ako energo-informacna rovnovaha. Ak clovek nasava informacie, zvysuje mnozstvo informacie, tak automaticky klesa energia. Takze proces ucenia je velmi narocny na energiu. Cokolada, hroznovy cukor - zlaty prostriedok ucenia. Podobne sa to da pouzit ked decko nechce ist spat :D Staci mu pustit dokumentarny film - absorbuje informacie, to mu zoberie energiu a samo zaspi (podobne sa to robi rozpravkami, ktore tiez navysuju informaciu u decka, pricom sa spotrebuje este viac energie ak sa rozpravka cita, lebo decko si este musi aj predstavovat obrazy z slova nim pocuteho). A ako nabrat energiu ? - absenciou informacie + dodanie do tela jedla (curkov atd) - vacinou staci decko vyhnat po jedle vonku, tam informacie nema, beha kade tade, travi jedlo, nabera energiu (preto o tej 3 - 4 hodine je najlepsi cas na ucenie, telo ma zase kopu energie z obeda [samozrejme ak pomedzi to nespalilo energiu na vnimanie zbytocnych informacii typu "matelko sa natahuje so sulikom"])
  6. Sediet pri detoch pocas ucenia. Ako sme uz spominali decko v pritomnosti biopola dospeleho cloveka prebera jeho nastavenie psychiky . Tjs napr rodic pracuje na pocitaci, hlada daco, studuje. Pritom ma 2 deti pri sebe, ktore maju riesit ulohy. (Viem nie je to lahke) ale da sa. Treba detom vysvelit ze "otec teraz pracuje na PC tak ako vy pracujete v na skolsom ucive" takze mozete ho vyrusit len raz za 20 min .... Tjs ako rodic decku doprajes priestor k jeho vlastnemu tvorivemu procesu, pricom bude povzbudzovane tvojim biopolom. Pricom ty robis uplne nieco ine ... ale ide o to nastavenie psychiky, ktore od teba dieta berie. (Dieta si povie - teraz oco robi, tak aj ja robim...)

Ako posledne doplnim, ze netreba deti nutit do skoly. Je overene, ze deti si jednoducho nepametaju obrovske mnozstvo uciva, ktore do nich tlacili na skole. Preco? Pretoze ak ty informaciu nepotrebujes - nepouzivas tak ju zabudas. Napriklad kadejake huby - (z ktorych som dostal jedinu 3 ku z prirodopisu smile ) doteraz nepoznam jednotlive huby a ani neviem ako funguju. Viem ze su tam nejake vitrusy atd ... ale detaily ... no neviem. Takze treba decku nechat priestor. Ono si samo vyberie. A co sa mu nepaci, tak kludne staci drzat na znamke 3 - ano decko nie je jednotkar - (pretoze ti su bud neuveritelne zombirovani, alebo maju genialnu pamet), ale tiez nie je 5 kar-spolocnsotou oznacovany za hlupe decko. Tiez decko 5kar co sa nechce ucit, nemusi byt hned hlupe, ono len nevidi potrebu ucit sa nieco co ho nebavi. Ale skus mu najst oblast co ho bavi, ktora bude zodpovedat jeho zivotnej ceste ... tak sa to nauci a pocohpi lepsie ako vystudovany profesor. Tym chcem povedat, ze taky trojkar ma dostatocne znamky preto aby ho zobrali na dalsie stupne skoly pricom mu ostava dost casu na sebarozvoj. Jednotkar sa na skolu dostane presne tak isto ako ten trojkar - ale vlastne ponimanie sveta u neho nebude (bude to biorobot). A ak na skolu beru len jednotkarov, tak tam ani decko posielat netreba. Tam vychovavaju bio-robotov a nie ludi. (Mysim tym 700 stranove skripta, ktore sa ma student "naucit na medike" pricom to je len jeden predmet ... a takych maju za semewster X , nie je mozne si ozvojit tolko informacii ... je to zombirovanie).


[Ako aj ostatne moje prispevky - nemusite tento prispevok brat ako pravdu jedinu od jahveho smile , je to len moj postreh, kludne ma poopravte.]


Najprv som chcel napisat tento prispevok pod jeden komentar od @Otec ale tam by si ho asi ludia nevsimli, tak tu davam prispevok. Reagujem na myslienku "deti maju vela uloh, nemaju volny cas, zhorsuje sa ich koncentracia" A kto hovori, ze tie ulohy musia mat spravene? Rodic? Vo vsetkom treba mieru. Ak skola mieru prekrocuje, tak rodic by mal vediet mieru poopravit. Kym nie su "ulohy" znamkovane, tak jednoducho nenutit deti vsetko robit. K vyucbe 1. Treba najprv decko pripravit na vyucbu - tjs navodit spravny emocionalny stroj. Ako na to? - Identifikovat vsetky ruchy v okoli napr hudba z radia, hluk z ulice atd atd a pokusit sa ich eliminovat - Dat decku do ruky nieco cim by mohlo stale narabat - kde by mohlo nacielit svoje podvedomie, lebo podvedomie stale daco v nom hraje (nahodne myslienky, vnemy z podvedomia narusaju proces myslenia, deti (a niektori dospeli) nevedia odfiltrovat milion vnemov z podvedomia). Ved aj dospely to robia, jedni sa hraju s perom, ini hompalaju s nohou. Niekto sa hra s kockou. https://www.aliexpress.com/item/1005002126343467.html?spm=a2g0o.search0302.0.0.ae031b83L03VRW&algo_pvid=c142578e-4e4c-4505-a09f-d6df9ad47aa4&algo_expid=c142578e-4e4c-4505-a09f-d6df9ad47aa4-0&btsid=2100bdec16125951906177828e71ef&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ - toto som kupil segre co ma okolo 25 rokov a studuje vysku. Nevedela si to vynachvalit. Pretoze na tu kocku pocas ucenia odvadza svoju nepozornost, pricom pozornost sa uvadza na ucenie. - Mysliet si, ze decko je schopne z procesu hry - vyvadzania, behania atd ihned skocit k vyucbe je nespravne. Decko treba posadit, ukludnit. Velmi dobre na koncentraciu vplyva hudba, ak je mozne tak pustit nejaky podmaz do pozadia ale nerusivy - tjs s absenciou bubnov (najlepsie nieco instrumental, alebo learning music , je toho kopa na youtuboch) - to tiez pomaha zamestnat podvedomie , pricom dieta sa zacina koncetrovat na proces myslenia. Ano je to svojim sposobom manipulacia, ale je to cielene na dobry ucel. Podobne to robim ja ked pride ku mne navsteva ... .ako prve pustim hudbu na podmaz ... ludia sa hned zacnu koncetrovat a rozpravat. Tiez sa jednoduchsie vysvetluje kadeco. 2. Treba si uvedomit, ze clovek je chopny aktivne vnimat 20 minut. Po tom koncentracia klesa. Je zbytocne tlacit decko cely den k ucivu. 3. Su presne vyclenene biologicke casy, kedy "ucenie" ide najlepsie. Je to z rana - priblizne do tej 11 hodiny. A potom od tej 3-4 tej hodiny maximalne do 8 vecera. Skumali sme to na sebe na vysokej skole. Takze pomedzi to decku treba dat volnost, nech robi co chce. Najlepsie ho byhnat vonku :D 4. Treba si davat pozor na informacne zahltenie dietata. Nestava sa to len detom ale ja dospelym. Tjs ak decko sa venuje vo volnom case pocitacu alebo inemu zdroju informacii autoamticky nabija do hlavy informacie, ktore doslova obsadia miesto informaciam z ucenia - potom dieta "sa nie je schopne ucit". 5. Existuje nieco ako energo-informacna rovnovaha. Ak clovek nasava informacie, zvysuje mnozstvo informacie, tak automaticky klesa energia. Takze proces ucenia je velmi narocny na energiu. Cokolada, hroznovy cukor - zlaty prostriedok ucenia. Podobne sa to da pouzit ked decko nechce ist spat :D Staci mu pustit dokumentarny film - absorbuje informacie, to mu zoberie energiu a samo zaspi (podobne sa to robi rozpravkami, ktore tiez navysuju informaciu u decka, pricom sa spotrebuje este viac energie ak sa rozpravka cita, lebo decko si este musi aj predstavovat obrazy z slova nim pocuteho). A ako nabrat energiu ? - absenciou informacie + dodanie do tela jedla (curkov atd) - vacinou staci decko vyhnat po jedle vonku, tam informacie nema, beha kade tade, travi jedlo, nabera energiu (preto o tej 3 - 4 hodine je najlepsi cas na ucenie, telo ma zase kopu energie z obeda [samozrejme ak pomedzi to nespalilo energiu na vnimanie zbytocnych informacii typu "matelko sa natahuje so sulikom"]) 6. Sediet pri detoch pocas ucenia. Ako sme uz spominali decko v pritomnosti biopola dospeleho cloveka prebera jeho nastavenie psychiky . Tjs napr rodic pracuje na pocitaci, hlada daco, studuje. Pritom ma 2 deti pri sebe, ktore maju riesit ulohy. (Viem nie je to lahke) ale da sa. Treba detom vysvelit ze "otec teraz pracuje na PC tak ako vy pracujete v na skolsom ucive" takze mozete ho vyrusit len raz za 20 min .... Tjs ako rodic decku doprajes priestor k jeho vlastnemu tvorivemu procesu, pricom bude povzbudzovane tvojim biopolom. Pricom ty robis uplne nieco ine ... ale ide o to nastavenie psychiky, ktore od teba dieta berie. (Dieta si povie - teraz oco robi, tak aj ja robim...) Ako posledne doplnim, ze netreba deti nutit do skoly. Je overene, ze deti si jednoducho nepametaju obrovske mnozstvo uciva, ktore do nich tlacili na skole. Preco? Pretoze ak ty informaciu nepotrebujes - nepouzivas tak ju zabudas. Napriklad kadejake huby - (z ktorych som dostal jedinu 3 ku z prirodopisu :D ) doteraz nepoznam jednotlive huby a ani neviem ako funguju. Viem ze su tam nejake vitrusy atd ... ale detaily ... no neviem. Takze treba decku nechat priestor. Ono si samo vyberie. A co sa mu nepaci, tak kludne staci drzat na znamke 3 - ano decko nie je jednotkar - (pretoze ti su bud neuveritelne zombirovani, alebo maju genialnu pamet), ale tiez nie je 5 kar-spolocnsotou oznacovany za hlupe decko. Tiez decko 5kar co sa nechce ucit, nemusi byt hned hlupe, ono len nevidi potrebu ucit sa nieco co ho nebavi. Ale skus mu najst oblast co ho bavi, ktora bude zodpovedat jeho zivotnej ceste ... tak sa to nauci a pocohpi lepsie ako vystudovany profesor. Tym chcem povedat, ze taky trojkar ma dostatocne znamky preto aby ho zobrali na dalsie stupne skoly pricom mu ostava dost casu na sebarozvoj. Jednotkar sa na skolu dostane presne tak isto ako ten trojkar - ale vlastne ponimanie sveta u neho nebude (bude to biorobot). A ak na skolu beru len jednotkarov, tak tam ani decko posielat netreba. Tam vychovavaju bio-robotov a nie ludi. (Mysim tym 700 stranove skripta, ktore sa ma student "naucit na medike" pricom to je len jeden predmet ... a takych maju za semewster X , nie je mozne si ozvojit tolko informacii ... je to zombirovanie). [Ako aj ostatne moje prispevky - nemusite tento prispevok brat ako pravdu jedinu od jahveho :D , je to len moj postreh, kludne ma poopravte.]

v podstate súhlasím, akurát s tým zombifikovaním napr. na medike je to podľa mňa inak, človek / dieťa tam môže bez problémov ísť, ak ho to baví, ale musí už byť v stave, kedy také zombifikačné vplyvy dokáže rozpoznať a hlavne brániť sa im... A to je vo všeobecnosti dobre, čím skôr sa to dieťa naučí. Ďalej aj rozpoznať aspoň zhruba, čo je/môže byť dôležité.


v podstate súhlasím, akurát s tým zombifikovaním napr. na medike je to podľa mňa inak, človek / dieťa tam môže bez problémov ísť, ak ho to baví, ale musí už byť v stave, kedy také zombifikačné vplyvy dokáže rozpoznať a hlavne brániť sa im... A to je vo všeobecnosti dobre, čím skôr sa to dieťa naučí. Ďalej aj rozpoznať aspoň zhruba, čo je/môže byť dôležité.
Upravené 6. 2. 2021 o 13:56

sa jednoduchsie vysvetluje kadeco.
Treba si uvedomit, ze clovek je chopny aktivne vnimat 20 minut. Po tom koncentracia klesa. Je zbytocne tlacit decko cely den k ucivu.

Feri odporúčam sa trocha dovzdelať. Máte sam.deti? Ak nie, neviete o čom hovoríte.
Poznam dysgrafika, ktorý v 10tich rokoch mal obrovske prpblemy s ucenim no za 5 dní precital svojunprvu knihu o Harry Potterovi. Dokonca odmietal spavat, ze to chce docitat.
Ano, 3 rocne dieta sa heá s hrackou max 5 minut a potom ide dalej, pokial hracka pravidelne nemení zmysel hry, ktorý vnima dieťa ako zmenu, teda nestava sa stale.novou hrackou.
No akuste dieta posadit pred 4-5 dielov Máše a Medveďa a dieťa sa bude koncentrovat na Mášu a Medveďa. Hodina spevu sa volá hodina preto, že s deťmi sa učíme aj 3 rocnými hodinu spievať.
Nie je potreba žiaden podmaz. Je potreba biopole rodiča a prospešná a zaujimavá činnosť pre dieťa...


Inak najlepší sociologický vyskum na koncentraciu populacie zeme, a nezáležalo az tak veľmi na spoločenskom statuse, IQ, či inym faktorom, bol biblicko-neboliblický egregoriálny príbeh, na ktorom nepracoval len Tolkien, qj ked je autorom a to Pán Prsteňov. Každy z dielov mal 3 hodiny. Neviem o tom, že by z nášho kina niekto odchádzal pp 45 minutách, alebo hodine a pol. Raz sme skusili s manzelkou 9 hodinový maraton 3 dielov za sebou...Bolo to zaujimavé....


Záujem je hybná sila, v pripade, že dokážete zamknuť na študenta záujem, necháte ho pracovať vo Vašom biopoli, vyhrá aj rodič/učiteľ/vysokoškolsky učiteľ (sem naozaj nemôžem dať rovnítko s učiteľ, pretože maju uplne odlišné ulohy) aj žiak/študent...


Preto nie prezenčná forma štúdia. Preto strašenie študentov a teraz pokus o očkovanie učiteľov. Zníženie vedomstva a vedomostí populusu a rodičom dat na výber. Jeden bude doma a bude vyučovať a tým pride rodina o prijem a zníži spotrebu, alebo zničí buducnost detí....


[quote="pid:2699, uid:106"]sa jednoduchsie vysvetluje kadeco. Treba si uvedomit, ze clovek je chopny aktivne vnimat 20 minut. Po tom koncentracia klesa. Je zbytocne tlacit decko cely den k ucivu.[/quote] Feri odporúčam sa trocha dovzdelať. Máte sam.deti? Ak nie, neviete o čom hovoríte. Poznam dysgrafika, ktorý v 10tich rokoch mal obrovske prpblemy s ucenim no za 5 dní precital svojunprvu knihu o Harry Potterovi. Dokonca odmietal spavat, ze to chce docitat. Ano, 3 rocne dieta sa heá s hrackou max 5 minut a potom ide dalej, pokial hracka pravidelne nemení zmysel hry, ktorý vnima dieťa ako zmenu, teda nestava sa stale.novou hrackou. No akuste dieta posadit pred 4-5 dielov Máše a Medveďa a dieťa sa bude koncentrovat na Mášu a Medveďa. Hodina spevu sa volá hodina preto, že s deťmi sa učíme aj 3 rocnými hodinu spievať. Nie je potreba žiaden podmaz. Je potreba biopole rodiča a prospešná a zaujimavá činnosť pre dieťa... Inak najlepší sociologický vyskum na koncentraciu populacie zeme, a nezáležalo az tak veľmi na spoločenskom statuse, IQ, či inym faktorom, bol biblicko-neboliblický egregoriálny príbeh, na ktorom nepracoval len Tolkien, qj ked je autorom a to Pán Prsteňov. Každy z dielov mal 3 hodiny. Neviem o tom, že by z nášho kina niekto odchádzal pp 45 minutách, alebo hodine a pol. Raz sme skusili s manzelkou 9 hodinový maraton 3 dielov za sebou...Bolo to zaujimavé.... Záujem je hybná sila, v pripade, že dokážete zamknuť na študenta záujem, necháte ho pracovať vo Vašom biopoli, vyhrá aj rodič/učiteľ/vysokoškolsky učiteľ (sem naozaj nemôžem dať rovnítko s učiteľ, pretože maju uplne odlišné ulohy) aj žiak/študent... Preto nie prezenčná forma štúdia. Preto strašenie študentov a teraz pokus o očkovanie učiteľov. Zníženie vedomstva a vedomostí populusu a rodičom dat na výber. Jeden bude doma a bude vyučovať a tým pride rodina o prijem a zníži spotrebu, alebo zničí buducnost detí....

Absolútne suhlasim s Joxom. Ak rodičom záleží na vzdelaní svojich deti je potrebné vziať to do svojich rúk. Ja som Ing a keď sim mala 42 zapísala som sa externe na bakalárske štúdium 1-4. Chcela som si urobiť obraz aké to je. No oveľa horšie, zatiaľ som nevidela ani jedno skriptum a to už končím. Na ekonomickej som sa v prvom ročníku musela ucit viac než tu. Takze treba mysliet strategicky. Ak chcete, aby sa deti naučili začnite sa pozerať na to ako a čo sa učia. Hlavne matematika. Treba využiť čas doma, je množstvo webinarov, kt stoja zato. Odporucam kuknut aj vývinovú psychológiu. Niektoré deti pochopia niečo skôr, iné neskôr. Je to vývinovú vec, závisí ti aj do dozrievania štruktúr v mozgu. Maly príklad, ak prváci píšu škaredo, treba vytrvať. Teda cvičiť to musia to určite. Ale zlatý vek detskej kresby s čím pisanie súvisí začína v 8. roku veku dieťaťa. Dr. Novacková k tomu sa už niekoľkokrát vyjadrovala. Je to ak príležitosť pre nás rodičov to ovplyvniť, nie je to len zlé.


Absolútne suhlasim s Joxom. Ak rodičom záleží na vzdelaní svojich deti je potrebné vziať to do svojich rúk. Ja som Ing a keď sim mala 42 zapísala som sa externe na bakalárske štúdium 1-4. Chcela som si urobiť obraz aké to je. No oveľa horšie, zatiaľ som nevidela ani jedno skriptum a to už končím. Na ekonomickej som sa v prvom ročníku musela ucit viac než tu. Takze treba mysliet strategicky. Ak chcete, aby sa deti naučili začnite sa pozerať na to ako a čo sa učia. Hlavne matematika. Treba využiť čas doma, je množstvo webinarov, kt stoja zato. Odporucam kuknut aj vývinovú psychológiu. Niektoré deti pochopia niečo skôr, iné neskôr. Je to vývinovú vec, závisí ti aj do dozrievania štruktúr v mozgu. Maly príklad, ak prváci píšu škaredo, treba vytrvať. Teda cvičiť to musia to určite. Ale zlatý vek detskej kresby s čím pisanie súvisí začína v 8. roku veku dieťaťa. Dr. Novacková k tomu sa už niekoľkokrát vyjadrovala. Je to ak príležitosť pre nás rodičov to ovplyvniť, nie je to len zlé.
Upravené 7. 2. 2021 o 09:33

No akuste dieta posadit pred 4-5 dielov Máše a Medveďa a dieťa sa bude koncentrovat na Mášu a


@jox13 Nie, este nemam deti ale mal som tu cest ucit. Suhlasim s vasim prispevkom. Nemyslim si, ze protireci mojmu vyroku o 20 min. Opisali ste iny druh ucenia. Vy opisujete ucenie inou formou - napriklad taky spev je cibrenie fyzickych kvalit cloveka. Pozeranie masa a medved je zase ina forma "vzdelavania sa" kedy si dieta osvojuje nejaky morlany princip.
Opisoval som vzdelavanie v takej forme ake prebieha v skole - tjs pred dieta je postaveny text, nejake monozstvo uciva - dieta si ma vytvorit obraz o tom ucive, ktory moze neskor opisat na pismoke (odpovedi atd). preto som pisal ze 20 min, lebo to som mal odpozorovane u kamaratov ... napriklad na takej matematike 20 min vysvetlovania latky dokazalo kvalitne "unavit" studenta. A na vyske sme mali profaka, ktory za 20 min znicil cloveka na cely den - a to len vysvetlil uvod k teme paralelneho programovania ... A teraz preco tak "znicil" studenta? Pretoze ten student si za kazdym jeho slovom musel vytvorit obraz v mysli - co je velmi narocny proces. Napriklad pri speve to az take tazke nie je ... pri pozerani rozpravky obrazy uz vytvorene su. Tiez napriklad studium KSB ... to som si daval maximlane po 10 stran, lebo vytvorit si take mnozstvo obrazov, dostatocnej kvality je velmi narocne. Po 10 stranach som stale potreboval prestavku, ulozit si udaje, urobit si poriadok s obrazmi, myslienkami.
Ked dieta pozera 2 hod rozpravku, tak vam neopise rozpravku z prvej hodiny tak aby ste to mohli patricne oznamkovat ako napr text dejepisu. Ako samozrejme, ze existuju deti s genialnou pametou a deti specialne obdarene, ktore to dokazu, ale neda sa aplikovat ich proces ucenia, na zbytok triedy.

Ale paci sa mi, ze takto sa rozvija debata. Aj ja si viem obhajit svoj nazor a zase aj vy. Tu vznika otazka ... kto ma pravdu? A dig smile Obaja mame pravdu, len obaja opisujeme inu hranu (pravdu) tej istej istiny. Kazda istina ma mnoho hran - mnoho pohladov na nu a predsa kazdy ten pohlad je pravda.


[quote="pid:2803, uid:183"]No akuste dieta posadit pred 4-5 dielov Máše a Medveďa a dieťa sa bude koncentrovat na Mášu a[/quote] @jox13 Nie, este nemam deti ale mal som tu cest ucit. Suhlasim s vasim prispevkom. Nemyslim si, ze protireci mojmu vyroku o 20 min. Opisali ste iny druh ucenia. Vy opisujete ucenie inou formou - napriklad taky spev je cibrenie fyzickych kvalit cloveka. Pozeranie masa a medved je zase ina forma "vzdelavania sa" kedy si dieta osvojuje nejaky morlany princip. Opisoval som vzdelavanie v takej forme ake prebieha v skole - tjs pred dieta je postaveny text, nejake monozstvo uciva - dieta si ma vytvorit obraz o tom ucive, ktory moze neskor opisat na pismoke (odpovedi atd). preto som pisal ze 20 min, lebo to som mal odpozorovane u kamaratov ... napriklad na takej matematike 20 min vysvetlovania latky dokazalo kvalitne "unavit" studenta. A na vyske sme mali profaka, ktory za 20 min znicil cloveka na cely den - a to len vysvetlil uvod k teme paralelneho programovania ... A teraz preco tak "znicil" studenta? Pretoze ten student si za kazdym jeho slovom musel vytvorit obraz v mysli - co je velmi narocny proces. Napriklad pri speve to az take tazke nie je ... pri pozerani rozpravky obrazy uz vytvorene su. Tiez napriklad studium KSB ... to som si daval maximlane po 10 stran, lebo vytvorit si take mnozstvo obrazov, dostatocnej kvality je velmi narocne. Po 10 stranach som stale potreboval prestavku, ulozit si udaje, urobit si poriadok s obrazmi, myslienkami. Ked dieta pozera 2 hod rozpravku, tak vam neopise rozpravku z prvej hodiny tak aby ste to mohli patricne oznamkovat ako napr text dejepisu. Ako samozrejme, ze existuju deti s genialnou pametou a deti specialne obdarene, ktore to dokazu, ale neda sa aplikovat ich proces ucenia, na zbytok triedy. Ale paci sa mi, ze takto sa rozvija debata. Aj ja si viem obhajit svoj nazor a zase aj vy. Tu vznika otazka ... kto ma pravdu? A dig :D Obaja mame pravdu, len obaja opisujeme inu hranu (pravdu) tej istej istiny. Kazda istina ma mnoho hran - mnoho pohladov na nu a predsa kazdy ten pohlad je pravda.

zasa co ja viem, je potrebne sa koncentrovat aspon 45 minut, aby sa vedomost zapisovala do mozgu poriadne (preto vyucovacia hodina trvala tolko), ale nie viac ako 2vyucovacie hodiny v kuse ten isty predmet a aspon 28 dni. Inak je to znacne povrchne. Ale samozrejme to nehovorim o prvakovi, ktory sa uci pismenka, ale o 2.stupni az stredoskolak (tie 2 hodiny samozrejme len VS)


zasa co ja viem, je potrebne sa koncentrovat aspon 45 minut, aby sa vedomost zapisovala do mozgu poriadne (preto vyucovacia hodina trvala tolko), ale nie viac ako 2vyucovacie hodiny v kuse ten isty predmet a aspon 28 dni. Inak je to znacne povrchne. Ale samozrejme to nehovorim o prvakovi, ktory sa uci pismenka, ale o 2.stupni az stredoskolak (tie 2 hodiny samozrejme len VS)

Základné prístupy sú dva:


  1. V prvom rade nadchnúť dieťa pre učivo, nájsť jeho vnútornú motiváciu a na nej založiť učenie.
  2. Starším vysvetliť, na čo im to bude, lebo toto je generácia, ktorá to nadmerne rieši. Lenže ak im to zdôvodňuje učiteľ, ktorý nemá skúsenosti, ťažko mu uveria. Rovnako ako neuveria vyhorenému, ktorému chýba elán.

Doplnkovo pomáha, ak majú hodiny jasnú štruktúru, občas sa to dá narušiť improvozáciou. V prvom polroku sme časť prezenčných hodín mali len v 35min formáte. Hodiny boli dynamickejšie, preberali sme len podstatu, išlo to fajn, bola aj dobrá odozva od žiakov. Po prechode na 45 to bolo utrpenie. 35min stačilo s tým, že DÚ som neriešil, len zadal online a tam mi to aj odovzdali a tam to dostali aj opravené s komentárom. Stálo ma to viac času, ale čo neurobíš, ak majú napr. len 2 hodiny týždenne a v blbom čase (posledné hodiny).


Základné prístupy sú dva: 1. V prvom rade nadchnúť dieťa pre učivo, nájsť jeho vnútornú motiváciu a na nej založiť učenie. 2. Starším vysvetliť, na čo im to bude, lebo toto je generácia, ktorá to nadmerne rieši. Lenže ak im to zdôvodňuje učiteľ, ktorý nemá skúsenosti, ťažko mu uveria. Rovnako ako neuveria vyhorenému, ktorému chýba elán. Doplnkovo pomáha, ak majú hodiny jasnú štruktúru, občas sa to dá narušiť improvozáciou. V prvom polroku sme časť prezenčných hodín mali len v 35min formáte. Hodiny boli dynamickejšie, preberali sme len podstatu, išlo to fajn, bola aj dobrá odozva od žiakov. Po prechode na 45 to bolo utrpenie. 35min stačilo s tým, že DÚ som neriešil, len zadal online a tam mi to aj odovzdali a tam to dostali aj opravené s komentárom. Stálo ma to viac času, ale čo neurobíš, ak majú napr. len 2 hodiny týždenne a v blbom čase (posledné hodiny).

Moderátor

https://www.stalins-bukvar.ru/catalog/


V Rusku sa postavili proti debilizacii deti vydanim metodologickych knih z cias Josifa Vissarionovica.


https://www.stalins-bukvar.ru/catalog/ V Rusku sa postavili proti debilizacii deti vydanim metodologickych knih z cias Josifa Vissarionovica.

Chcelo by to preklad tych starych knih pre nase skolstvo ...


Chcelo by to preklad tych starych knih pre nase skolstvo ...
921
8
7
Živá ukážka
Zadajte minimálne 10 znak(y/ov)
UPOZORNENIE: Spomenuli ste používateľov %MENTIONS%, no oni túto správu nevidia a nedostanú oznámenie
Ukladá sa…
Uložené
S vybrat(ou/ými) položk(ou/ami) Zrušiť výber príspevkov Zobraziť vybraté príspevky
Všetky príspevky v tejto téme budú odstránen(é/ý)
Čakajúci koncept… Kliknutím sa vrátite k úpravám
Zahodiť koncept