Ten chlapík v okuliaroch prišiel odprezentovať svoju predstavu, kde pôvodným zámerom bola obnova Československa v duchu čechoslovakizmu, avšak podriadenému „močiaru“. Viď. hneď úvodná krátka predstava v jeho hlave, a preto hneď v úvode to bolo o Českej republike a Slovensku. (Aj keď svojim spôsobom správne, pretože rozpad Československa je v určitom právnom aspekte spochybniteľný (neexistujúce referendum) a navyše sa nástupníckym štátom stala Česká republika, a Slovenská republika začínala doslova od nuly, aj na medzinárodnej scéne, dokonca aj tej športovej – viď. napr. hokej)). V duchu jeho predstavy je hneď aj úvod jazdy monopostu: „Pozrite sa doprava, prichádza kolóna motoriek" (zaujímavé je, že kolóna prišla zľava...) a aj ich kordón zabočil doprava.
Táto idea bola hneď v začiatku zamietnutá. Zaujímavý je opätovne rozpor medzi obrazom a sprievodným slovom: „Nechajme kolónu motoriek za sebou...“ (aby z pozadia kontrolovali a korigovali „jazdu“ monopostu), v obraze monopost pribrzdil, nechal kolónu zabočiť doprava, a sám odbočil doľava. Pre tento prípad tam bol „pitstop“, no aj tomu sa monopost vyhol a zbytok prezentácie už bol pevne v korekčnej réžii GP.
„Gumovanie“ okolo hlavy Franza Kafky v ľavotočivom smere je symbolom ľavotočivých, t.j. deštrukčných energií – v tomto prípade doslova gumovanie, vymazávanie tohto: „skoro jedenásť metrov vysoká pohyblivá hlava Franza Kafku od Davida Černého je najdominantnějším prvkom stavby nového komplexu Quadrio. A kde je Quadrio ? V Spálené ulici, nad stanicou metra Národní třída. A čo tam bolo ? Áno, bol tam zlom 17. 11. 1989“ – toto je opätovné odmietnutie pôvodnej idey prezentéra. Bola tam snaha o prekazenie toho „gumovania“ Kafku - do cesty postavená dóza Redbullu – no nevyšlo.)
Takže poďme na východ cez Moravu, kde ľudia uchovávajú tradície, v ponímaní prezentéra predovšetkým popíjanie vína. Keďže Praha podľa predstáv nevyšla, tak to nasmeroval do Popradu. Prečo Poprad? Pretože „Kiska“! Snaha, aby Slovensko uletelo – snívalo americké sny, bola prekazená: „Držme sa pri zemi!“ Tatranská magistrála, skanzen, v ňom opätovne ľudia dodržiavajúci tradície: zaháňanie oviec, pastiersky pes a valasi „Maťko a Kubko“...
Franz Kafka – nemecký žid žijúci v Prahe, Moraváci dodržiavajúci tradície – pitie vína, slovenský skanzen so symboliku ovčanov...
No, skanzen – Slovensko - nevyšiel podľa predstáv: namiesto „strihania, dojenia a rezania oviec“, boli ovce bezpečne prevedené cez cestu, ovčiarsky pes na vôdzke, jahňa v náručí mladej devy a odpoveď na otázku "Kadiaľ?" "Tadiaľ!" - ukázaná cesta kam ďalej... (toto je dôležitý moment a súvisí to s článkom https://oracle911blog.wordpress.com/?s=SNP+vlajky
Prezentér sa snažil opätovne prevziať iniciatívu podobne ako v Čechách – hrady, zámky – mocipáni, „elita“...
„Zostáva dobyť ešte jeden, A to v hlavnom meste.“
Budiž, no nie cez most Apollo (po“zamatové“ obdobie bezbrého liberalizmu a výpredaja republiky), nie ikonickým mostom SNP (žiadna krvavá cesta a ani návrat k socializmu a marxizmu), ale Starým mostom, no nie k RU II, ale k Svätoplukovej Veľkej Marave. A netvrdím to len na základe záverečnej scény pod sochou Svätopluka, ale aj na základe paradoxu cesty: to kadiaľ išiel z Tatier do Bratislavy, že musel prechádzať Petržalkou a voliť jeden z troch mostov? Cez Maďarsko, resp. cez pôvodné Slovensko (Bielouhorsko až po Tisu a Dunaj) a Panóniu...
Na programe dňa je Veľká Marava (preto scény s ľuďmi len na Morave a na Slovensku, v tomto duchu je aj nepatrný záber na usmievajúcich sa Pražákov, točiacich si „gumovanie“ Kafku... – po Svätoplukovej smrti sa Čechy vydali cestou inklinujúcou viac k Nemcom.), resp. arpádovské Uhorsko, avšak už aj spoločne s Českom.
Ten chlapík v okuliaroch prišiel odprezentovať svoju predstavu, kde pôvodným zámerom bola obnova Československa v duchu čechoslovakizmu, avšak podriadenému „močiaru“. Viď. hneď úvodná krátka predstava v jeho hlave, a preto hneď v úvode to bolo o Českej republike a Slovensku. (Aj keď svojim spôsobom správne, pretože rozpad Československa je v určitom právnom aspekte spochybniteľný (neexistujúce referendum) a navyše sa nástupníckym štátom stala Česká republika, a Slovenská republika začínala doslova od nuly, aj na medzinárodnej scéne, dokonca aj tej športovej – viď. napr. hokej)). V duchu jeho predstavy je hneď aj úvod jazdy monopostu: _„Pozrite sa doprava, prichádza kolóna motoriek"_ (zaujímavé je, že kolóna prišla zľava...) a aj ich kordón zabočil doprava.
Táto idea bola hneď v začiatku zamietnutá. Zaujímavý je opätovne rozpor medzi obrazom a sprievodným slovom: _„Nechajme kolónu motoriek za sebou...“_ (aby z pozadia kontrolovali a korigovali „jazdu“ monopostu), v obraze monopost pribrzdil, nechal kolónu zabočiť doprava, a sám odbočil doľava. Pre tento prípad tam bol „pitstop“, no aj tomu sa monopost vyhol a zbytok prezentácie už bol pevne v korekčnej réžii GP.
„Gumovanie“ okolo hlavy Franza Kafky v ľavotočivom smere je symbolom ľavotočivých, t.j. deštrukčných energií – v tomto prípade doslova gumovanie, vymazávanie tohto: „skoro jedenásť metrov vysoká pohyblivá hlava Franza Kafku od Davida Černého je najdominantnějším prvkom stavby nového komplexu Quadrio. A kde je Quadrio ? V Spálené ulici, nad stanicou metra Národní třída. A čo tam bolo ? Áno, bol tam zlom 17. 11. 1989“ – toto je opätovné odmietnutie pôvodnej idey prezentéra. Bola tam snaha o prekazenie toho „gumovania“ Kafku - do cesty postavená dóza Redbullu – no nevyšlo.)
Takže poďme na východ cez Moravu, kde ľudia uchovávajú tradície, v ponímaní prezentéra predovšetkým popíjanie vína. Keďže Praha podľa predstáv nevyšla, tak to nasmeroval do Popradu. Prečo Poprad? Pretože „Kiska“! Snaha, aby Slovensko uletelo – snívalo americké sny, bola prekazená: _„Držme sa pri zemi!“_ Tatranská magistrála, skanzen, v ňom opätovne ľudia dodržiavajúci tradície: zaháňanie oviec, pastiersky pes a valasi „Maťko a Kubko“...
Franz Kafka – nemecký žid žijúci v Prahe, Moraváci dodržiavajúci tradície – pitie vína, slovenský skanzen so symboliku ovčanov...
No, skanzen – Slovensko - nevyšiel podľa predstáv: namiesto „strihania, dojenia a rezania oviec“, boli ovce bezpečne prevedené cez cestu, ovčiarsky pes na vôdzke, jahňa v náručí mladej devy a odpoveď na otázku "Kadiaľ?" "Tadiaľ!" - ukázaná cesta kam ďalej... (toto je dôležitý moment a súvisí to s článkom https://oracle911blog.wordpress.com/?s=SNP+vlajky
Prezentér sa snažil opätovne prevziať iniciatívu podobne ako v Čechách – hrady, zámky – mocipáni, „elita“...
_„Zostáva dobyť ešte jeden, A to v hlavnom meste.“_
Budiž, no nie cez most Apollo (po“zamatové“ obdobie bezbrého liberalizmu a výpredaja republiky), nie ikonickým mostom SNP (žiadna krvavá cesta a ani návrat k socializmu a marxizmu), ale Starým mostom, no nie k RU II, ale k Svätoplukovej Veľkej Marave. A netvrdím to len na základe záverečnej scény pod sochou Svätopluka, ale aj na základe paradoxu cesty: to kadiaľ išiel z Tatier do Bratislavy, že musel prechádzať Petržalkou a voliť jeden z troch mostov? Cez Maďarsko, resp. cez pôvodné Slovensko (Bielouhorsko až po Tisu a Dunaj) a Panóniu...
Na programe dňa je Veľká Marava (preto scény s ľuďmi len na Morave a na Slovensku, v tomto duchu je aj nepatrný záber na usmievajúcich sa Pražákov, točiacich si „gumovanie“ Kafku... – po Svätoplukovej smrti sa Čechy vydali cestou inklinujúcou viac k Nemcom.), resp. arpádovské Uhorsko, avšak už aj spoločne s Českom.