Nechtěl jsem pomlouvat prezidenty, ale na jejich příkladu je to pro všechny zřejmé. A pokud se ohlédnete do svého života a budete k sobě upřímní, tak zjistíte, že jste vždy dosáhli pravého opaku, než o co jste usilovali.
@Miky72 A skúsil si si niekedy do dôsledku predstaviť, aký by bol svet, keby všetci ľudia na svete rezignovali na akúkoľvek tvorivú činnosť a venovali by sa maximálne udržovaniu svojich životných funkcií?
PS: mne tie socialistické heslá "na večné časy a nikdy inak" evokovali v tej dobe odkopírované heslá z cirkevných bohoslužieb "na veky vekov, amen". Čiže pôsobilo to mierne preexponovane a nerealisticky. Vybrali si slogan, ktorého realizáciu nemohli zaručiť. Ktorý človek môže zaručiť niečo na celú večnosť. Na druhú stranu, Slovensko je stále druhou najproruskejšou krajinou v Europe (po Srbsku). Takže niečo z toho želania sa splnilo.
V podstate to vidím podobne ako Ferry a anna8. Rozšírim to len v tom, že spoločnosť je živý supersystém. Niektorých ľudí to ťahá k dobru, niektorých ku zlu, každého v rôznej miere a intenzite. Spravodlivá spoločnosť sa nedá vytvoriť z darebákov, nedá sa to urobiť nasilu, silovo, zákonmi. To automaticky vytvorí odpor a snahu zničiť takýto systém, zo strany odporcov, pre ktorých by to bolo ako väzenie. Ľudia sa rodia predprogramovaní svedomím (aj polročné bábo sa rozplače, keď uvidí akt násilia na svojich najbližších). Svedomím označujem len to, čo vie rozpoznať aj malé bábo. Neskoršie sa tento vrodený základný kódex rozširuje o mravnosť a morálku, ktorú si osvojuje z okolia ale aj vlastným rozumom. Okrem svedomia sa deti rodia s určitými väzbami na rodové egregory, ktoré môžu pôsobiť na vývin a správanie dieťaťa pozitívne alebo negatívne. Správnou výchovou sa dajú tieto vplyvy korigovať.
Jediný mravný spôsob, ako vytvoriť generáciu dobrých ľudí, je vychovať ich podľa ideí mravnej kultúry. Takýmto spôsobom deti môžu prijať mravné idey svojich rodičov za svoje vlastné. S dospelými ľuďmi sa pracuje oveľa ťažšie. Môžeš ich ako koňa priviesť k prameňu, ale napiť sa musí sám, a to väčšina z nich nechce, lebo "z kopca je cesta ľahká, ale do kopca namáhavá", a práca na svojej mravnosti je tou cestou do kopca. A vzdávanie sa mravnosti je tou ľahkou cestou z kopca.
Ak sú aj niektorí ľudia mravní, tak ani to im nezabráni robiť chyby. A chyby, t.j. negramotné tvorenie, vyvoláva napätie v supersystéme. Sem možno zaradiť aj to, keď sa ľudia príliš venujú boju s tým, čo nechcú, ale nevenujú sa tvorbe toho, čo chcú. To prvé vyvoláva rast opačného pólu. To druhé opačný pól neposilňuje (alebo ak áno, tak len minimálne).
Ak by svet fungoval tak, že dobrým ľuďom by sa život výrazne predlžoval, a zlým skracoval, potom by sa ľudia mali šancu aj poučiť z chýb. Ale žijeme príliš krátko a sme svedkami toho, že akonáhle zomrú dedovia, babky, ktorí sa poučili z historických omylov, tak ich vnúčatá sa už hrnú do rovnakých chýb. Táto situácia vyslovene kričí po tom, aby sa historické skúsenosti, najmä trpké omyly, odovzdávali každej novej generácii, aby nové generácie boli informované o chybách svojich otcov a dedov. Ale dosť sa to zanedbáva, a odporcovia spravodlivých koncepcií života slúžiaci mamonu sa venujú vo svojej slepote demoralizácii a oblbovaniu detí v školách. A tak sa deti stávajú hybnou silou všetkých súčasných farebných revolúcií vedených našimi nepriateľmi. A preto sa "pánovia" dnešného zlého sveta venujú vlastnému monopolu na znalosti (najmä riadiace) a zabraňovaniu prístupu k týmto znalostiam širokým davom. Rozmývaniu mravnosti davu (aby robili viac chýb a robili svet horším) aby sa ocitli pod kopcom a nemali chuť a silu sa štverať znova na vrch. Podrývaniu zdravia populácie, pomalými genocídami a pod. Skrátka maximálne oslabiť a vysiliť svojich potenciálnych protivníkov.
Ľudia, prichádzajúc na tento svet, sa všetkým informáciám a znalostiam učia. Dobro aj zlo sú vynaliezavé, majú množstvo taktík. Je to normálny tvorivý proces. Skrátka, keď človek niečo začne robiť, tak odporcovia tejto činnosti (ak im táto činnosť dostatočne tlačí na psychiku a núti ich konať) využívajú všetky svoje taktické činnosti, aby jej bránili. No aj tvoriví ľudia sa tieto taktiky od nepriateľov učia a mali by to zahrnúť do svojej stratégie tak, že im tá činnosť nebude škodiť. Následne odporcovia prídu s novou taktikou. Tvorcovia si osvoja aj tú a prekonajú ju. Procesy sú mnohovariantné, ale žiadny proces nemá nekonečný počet variantov. Takže každý tvorivý proces by mal byť časom čoraz efektívnejší, lebo negatívnych taktík bude ubúdať. A keďže človek nežije tisíc rokov, tak by tie vedomosti mali prechádzať na potomkov, aby sa všetky vedomosti nemuseli budovať od nuly na vlastných chybách. Skrátka, ak chcú ľudia v dobre napredovať, nesmú robiť primitívne chyby a plytvať znalosťami.
V súčasnosti to vyzerá tak, že svet nie je v rovnováhe. Zlo je vo výraznej presile, a podarilo sa mu zmeniť ľudí na dav, a spracovať ho tak, že mu otroctvo príliš nevadí. Tých, ktorí toto prekukli je pomerne málo v porovnaní s obyvateľstvom Zeme. A teraz si predstav. Ak je možné vytvoriť spoločnosť, kde dominuje zlo a kde väčšine ľudstva tento stav otroctva nevadí natoľko, aby sa z neho snažili vymaniť, tak potom musí logický byť možný aj presne opačný stav a situácia, keď dominuje dobro, a väčšine ľudí to vyhovuje. A tých, ktorým spravodlivá spoločnosť nevyhovuje, bude rovnaká menšina, ako súčasných bojovníkov za spravodlivý svet.
Človeku nie je dané, aby zlo alebo dobro úplne vykorenil zo sveta, ale môžu existovať pomery dobra a zla, ktoré budú podobné symbolu Jing-Jang, keď bielej je väčšina a v nej je kvapka čiernej (potenciálna budúcnosť). Alebo čiernej je väčšina a v nej je kvapka bielej (súčasný stav).
Ako preklopiť svet z jingu na jang, to je otázka. Negramotným spôsobom sa to iste nepodarí, ale existujú aj gramotné spôsoby, ktorým sa dá naučiť aj práve vďaka súčasnému zlu, jeho poznaniu a analýze. Spôsoby, ktoré maximálne posilňujú dobro a minimálne posilňujú zlo (jangový spôsob), na rozdiel od negramotných metód, ktoré dobro posilnujú minimálne a zlo násobne viac (jingový spôsob).
[quote="pid:53241, uid:430"]Nechtěl jsem pomlouvat prezidenty, ale na jejich příkladu je to pro všechny zřejmé. A pokud se ohlédnete do svého života a budete k sobě upřímní, tak zjistíte, že jste vždy dosáhli pravého opaku, než o co jste usilovali.[/quote]
@Miky72 A skúsil si si niekedy do dôsledku predstaviť, aký by bol svet, keby všetci ľudia na svete rezignovali na akúkoľvek tvorivú činnosť a venovali by sa maximálne udržovaniu svojich životných funkcií?
PS: mne tie socialistické heslá "na večné časy a nikdy inak" evokovali v tej dobe odkopírované heslá z cirkevných bohoslužieb "na veky vekov, amen". Čiže pôsobilo to mierne preexponovane a nerealisticky. Vybrali si slogan, ktorého realizáciu nemohli zaručiť. Ktorý človek môže zaručiť niečo na celú večnosť. Na druhú stranu, Slovensko je stále druhou najproruskejšou krajinou v Europe (po Srbsku). Takže niečo z toho želania sa splnilo.
V podstate to vidím podobne ako Ferry a anna8. Rozšírim to len v tom, že spoločnosť je živý supersystém. Niektorých ľudí to ťahá k dobru, niektorých ku zlu, každého v rôznej miere a intenzite. Spravodlivá spoločnosť sa nedá vytvoriť z darebákov, nedá sa to urobiť nasilu, silovo, zákonmi. To automaticky vytvorí odpor a snahu zničiť takýto systém, zo strany odporcov, pre ktorých by to bolo ako väzenie. Ľudia sa rodia predprogramovaní svedomím (aj polročné bábo sa rozplače, keď uvidí akt násilia na svojich najbližších). Svedomím označujem len to, čo vie rozpoznať aj malé bábo. Neskoršie sa tento vrodený základný kódex rozširuje o mravnosť a morálku, ktorú si osvojuje z okolia ale aj vlastným rozumom. Okrem svedomia sa deti rodia s určitými väzbami na rodové egregory, ktoré môžu pôsobiť na vývin a správanie dieťaťa pozitívne alebo negatívne. Správnou výchovou sa dajú tieto vplyvy korigovať.
Jediný mravný spôsob, ako vytvoriť generáciu dobrých ľudí, je vychovať ich podľa ideí mravnej kultúry. Takýmto spôsobom deti môžu prijať mravné idey svojich rodičov za svoje vlastné. S dospelými ľuďmi sa pracuje oveľa ťažšie. Môžeš ich ako koňa priviesť k prameňu, ale napiť sa musí sám, a to väčšina z nich nechce, lebo "z kopca je cesta ľahká, ale do kopca namáhavá", a práca na svojej mravnosti je tou cestou do kopca. A vzdávanie sa mravnosti je tou ľahkou cestou z kopca.
Ak sú aj niektorí ľudia mravní, tak ani to im nezabráni robiť chyby. A chyby, t.j. negramotné tvorenie, vyvoláva napätie v supersystéme. Sem možno zaradiť aj to, keď sa ľudia príliš venujú boju s tým, čo nechcú, ale nevenujú sa tvorbe toho, čo chcú. To prvé vyvoláva rast opačného pólu. To druhé opačný pól neposilňuje (alebo ak áno, tak len minimálne).
Ak by svet fungoval tak, že dobrým ľuďom by sa život výrazne predlžoval, a zlým skracoval, potom by sa ľudia mali šancu aj poučiť z chýb. Ale žijeme príliš krátko a sme svedkami toho, že akonáhle zomrú dedovia, babky, ktorí sa poučili z historických omylov, tak ich vnúčatá sa už hrnú do rovnakých chýb. Táto situácia vyslovene kričí po tom, aby sa historické skúsenosti, najmä trpké omyly, odovzdávali každej novej generácii, aby nové generácie boli informované o chybách svojich otcov a dedov. Ale dosť sa to zanedbáva, a odporcovia spravodlivých koncepcií života slúžiaci mamonu sa venujú vo svojej slepote demoralizácii a oblbovaniu detí v školách. A tak sa deti stávajú hybnou silou všetkých súčasných farebných revolúcií vedených našimi nepriateľmi. A preto sa "pánovia" dnešného zlého sveta venujú vlastnému monopolu na znalosti (najmä riadiace) a zabraňovaniu prístupu k týmto znalostiam širokým davom. Rozmývaniu mravnosti davu (aby robili viac chýb a robili svet horším) aby sa ocitli pod kopcom a nemali chuť a silu sa štverať znova na vrch. Podrývaniu zdravia populácie, pomalými genocídami a pod. Skrátka maximálne oslabiť a vysiliť svojich potenciálnych protivníkov.
Ľudia, prichádzajúc na tento svet, sa všetkým informáciám a znalostiam učia. Dobro aj zlo sú vynaliezavé, majú množstvo taktík. Je to normálny tvorivý proces. Skrátka, keď človek niečo začne robiť, tak odporcovia tejto činnosti (ak im táto činnosť dostatočne tlačí na psychiku a núti ich konať) využívajú všetky svoje taktické činnosti, aby jej bránili. No aj tvoriví ľudia sa tieto taktiky od nepriateľov učia a mali by to zahrnúť do svojej stratégie tak, že im tá činnosť nebude škodiť. Následne odporcovia prídu s novou taktikou. Tvorcovia si osvoja aj tú a prekonajú ju. Procesy sú mnohovariantné, ale žiadny proces nemá nekonečný počet variantov. Takže každý tvorivý proces by mal byť časom čoraz efektívnejší, lebo negatívnych taktík bude ubúdať. A keďže človek nežije tisíc rokov, tak by tie vedomosti mali prechádzať na potomkov, aby sa všetky vedomosti nemuseli budovať od nuly na vlastných chybách. Skrátka, ak chcú ľudia v dobre napredovať, nesmú robiť primitívne chyby a plytvať znalosťami.
V súčasnosti to vyzerá tak, že svet nie je v rovnováhe. Zlo je vo výraznej presile, a podarilo sa mu zmeniť ľudí na dav, a spracovať ho tak, že mu otroctvo príliš nevadí. Tých, ktorí toto prekukli je pomerne málo v porovnaní s obyvateľstvom Zeme. A teraz si predstav. Ak je možné vytvoriť spoločnosť, kde dominuje zlo a kde väčšine ľudstva tento stav otroctva nevadí natoľko, aby sa z neho snažili vymaniť, tak potom musí logický byť možný aj presne opačný stav a situácia, keď dominuje dobro, a väčšine ľudí to vyhovuje. A tých, ktorým spravodlivá spoločnosť nevyhovuje, bude rovnaká menšina, ako súčasných bojovníkov za spravodlivý svet.
Človeku nie je dané, aby zlo alebo dobro úplne vykorenil zo sveta, ale môžu existovať pomery dobra a zla, ktoré budú podobné symbolu Jing-Jang, keď bielej je väčšina a v nej je kvapka čiernej (potenciálna budúcnosť). Alebo čiernej je väčšina a v nej je kvapka bielej (súčasný stav).
Ako preklopiť svet z jingu na jang, to je otázka. Negramotným spôsobom sa to iste nepodarí, ale existujú aj gramotné spôsoby, ktorým sa dá naučiť aj práve vďaka súčasnému zlu, jeho poznaniu a analýze. Spôsoby, ktoré maximálne posilňujú dobro a minimálne posilňujú zlo (jangový spôsob), na rozdiel od negramotných metód, ktoré dobro posilnujú minimálne a zlo násobne viac (jingový spôsob).
Upravené 20. 1. 2022 o 00:42