Americké letecké společnosti varovaly před" katastrofální " krizí v letectvi zavedením nových mobilních služeb 5G.
Od zítřka plánované použití frekvenčního pásma v pásmu C v USA by mohlo učinit mnoho strojů nepoužitelnými a vést k tomu, že statisíce Američanů uvízne v zahraničí a vznikne Chaos, uvádí se v dopise několika koncernů.
"Dokud naše největší uzly nebudou mít povolení ke startu, velká část cestujících musí zůstat na zemi," napsali šéfové společností American Airlines, Delta Air Lines, United Airlines a Southwest Airlines.
V současné době se uvažuje o zrušení některých mezinárodních letů. Zúčastněné strany však také pracují na možných řešeních, aby se zabránilo zpoždění a výpadkům letů.
Americký Úřad pro leteckou bezpečnost (FAA) varoval před možnými interferencemi 5G s citlivou elektronikou letadel, jako jsou rádiové výškoměry. Americké mobilní operátory AT&T a Verizon se dohodly na vytvoření nárazníkové zóny kolem 50 letišť s cílem snížit rizika a učinit další kroky v příštích šesti měsících.
Na rozdíl od USA se v Evropě obvykle používá kmitočtové pásmo 5G, které je dále od kmitočtových pásem používaných pro rádiové výškoměry. zde
Americké letecké společnosti varovaly před" katastrofální " krizí v letectvi zavedením nových mobilních služeb 5G.
Od zítřka plánované použití frekvenčního pásma v pásmu C v USA by mohlo učinit mnoho strojů nepoužitelnými a vést k tomu, že statisíce Američanů uvízne v zahraničí a vznikne Chaos, uvádí se v dopise několika koncernů.
"Dokud naše největší uzly nebudou mít povolení ke startu, velká část cestujících musí zůstat na zemi," napsali šéfové společností American Airlines, Delta Air Lines, United Airlines a Southwest Airlines.
V současné době se uvažuje o zrušení některých mezinárodních letů. Zúčastněné strany však také pracují na možných řešeních, aby se zabránilo zpoždění a výpadkům letů.
**Americký Úřad pro leteckou bezpečnost (FAA) varoval před možnými interferencemi 5G s citlivou elektronikou letadel, jako jsou rádiové výškoměry.** Americké mobilní operátory AT&T a Verizon se dohodly na vytvoření nárazníkové zóny kolem 50 letišť s cílem snížit rizika a učinit další kroky v příštích šesti měsících.
Na rozdíl od USA se v Evropě obvykle používá kmitočtové pásmo 5G, které je dále od kmitočtových pásem používaných pro rádiové výškoměry. [zde](https://orf.at/#/stories/3244039/)
Upravené 18. 1. 2022 o 18:38