Kdo ale potřebuje 600 koňová rodinná auta?...
No... jako automobilový nadšenec a vášnivý řidič se zde musím těchto aut zastat 
Měl jsem to štěstí, že jsem mohl podobná auta řídit (ne vlastnit)... a věřte, že jsou bezpečnější než ta "obyčejná", díky neuvěřitelnému technickému pokroku.
Hlavní výhoda je jednak výkon, který vás v nouzi dokáže zachránit, jednak podvozek, který neztratí stabilitu ani v extrémnějších manévrech a dnes dokáže zvládnout i takový výkon. A brzdy, schopné zastavit auto ze 100 km/h na cca 30 metrech. Jinými slovy, tam, kde byste s normálním autem měli problém, nemáte žádný. Pochopitelně, Škoda 100 s výkonem 600 koní by byla v podstatě neovladatelná, třeba BMW M5 naopak ovladatelností vyniká a dokáže ten výkon bez problémů přenést na silnici a zároveň ho mít pod kontrolou. Limity těchto aut navíc leží vysoko nad tím, s čím se setkáte v běžném provozu.
Na druhou stranu, dobrý sluha může být i zlý pán. S bezmozkem za volantem (nebo s naprosto nezkušeným) můžou nastat ony problémy eins zwei.
Já podobná auta chápu jako vrchol inženýrského umu. Akorát by je neměli řídit lidé, kteří řídit neumí. Je to jako se vším jiným.
Takové auto nechápu jako výraz chamtivosti elit. To se dnes může pořídit kde kdo (nemluvím o autech za 100 milionů, jachtách na 15 miliard a podobně!)
[quote="pid:53765, uid:181"]Kdo ale potřebuje 600 koňová rodinná auta?...[/quote]
No... jako automobilový nadšenec a vášnivý řidič se zde musím těchto aut zastat :)
Měl jsem to štěstí, že jsem mohl podobná auta řídit (ne vlastnit)... a věřte, že jsou bezpečnější než ta "obyčejná", díky neuvěřitelnému technickému pokroku.
Hlavní výhoda je jednak výkon, který vás v nouzi dokáže zachránit, jednak podvozek, který neztratí stabilitu ani v extrémnějších manévrech a dnes dokáže zvládnout i takový výkon. A brzdy, schopné zastavit auto ze 100 km/h na cca 30 metrech. Jinými slovy, tam, kde byste s normálním autem měli problém, nemáte žádný. Pochopitelně, Škoda 100 s výkonem 600 koní by byla v podstatě neovladatelná, třeba BMW M5 naopak ovladatelností vyniká a dokáže ten výkon bez problémů přenést na silnici a zároveň ho mít pod kontrolou. Limity těchto aut navíc leží vysoko nad tím, s čím se setkáte v běžném provozu.
Na druhou stranu, dobrý sluha může být i zlý pán. S bezmozkem za volantem (nebo s naprosto nezkušeným) můžou nastat ony problémy eins zwei.
Já podobná auta chápu jako vrchol inženýrského umu. Akorát by je neměli řídit lidé, kteří řídit neumí. Je to jako se vším jiným.
Takové auto nechápu jako výraz chamtivosti elit. To se dnes může pořídit kde kdo (nemluvím o autech za 100 milionů, jachtách na 15 miliard a podobně!)
Upravené 23. 1. 2022 o 14:52