Mimo kategórií
CSD koupi 20 rychlovlaku (230 km/h)
Y

České dráhy si objednaly 20 nových dálkových vlaků, dosáhnou rychlosti 230 km/h. Zaplatí za ně 12,5 miliady korun


https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/ceske-drahy-si-objednaly-20-novych-dalkovych-vlaku-dosahnou-rychlosti-230-km-h-zaplati-za-ne-12-5-mi.A210412_145701_firmy-trhy_tmr


České dráhy si objednaly 20 nových dálkových vlaků, dosáhnou rychlosti 230 km/h. Zaplatí za ně 12,5 miliady korun https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/ceske-drahy-si-objednaly-20-novych-dalkovych-vlaku-dosahnou-rychlosti-230-km-h-zaplati-za-ne-12-5-mi.A210412_145701_firmy-trhy_tmr

Super, 230km/h (je to fajn, ale vyčerpávající) jsem jezdil naposled v Německu, ale to už je dávno, velmi dávno.


Teď nám omezí rychlost v uzavřené osadě z 50 km/h na 30 km/h, tak asi začneme po městě jezdit vlakem.


Super, 230km/h (je to fajn, ale vyčerpávající) jsem jezdil naposled v Německu, ale to už je dávno, velmi dávno. Teď nám omezí rychlost v uzavřené osadě z 50 km/h na 30 km/h, tak asi začneme po městě jezdit vlakem.

Jen aby, až se ochladí, jim ty elektrické vlaky fungovaly.


Kolikrát, když kvůli mrazu nefungovalo elektrické vedení, zachraňovaly situaci nedostatkové dieselové lokomotivy...


Jen aby, až se ochladí, jim ty elektrické vlaky fungovaly. Kolikrát, když kvůli mrazu nefungovalo elektrické vedení, zachraňovaly situaci nedostatkové dieselové lokomotivy...

Podle mého názoru je zvyšování tzv, "základní rychlosti" vlaků v podmínkách ČR naprosto neefektivní, naprosto nepřiměřeně prodraží celý systém a jeho efekt ve zkrácení jízdních dob bude mizivý. Laicky si lze docela dobře představit situaci, kdy vozidlo jedoucí rychlostí (stávajících) 160km/h začne, například na 20 km úseku zrychlovat (zrychlovat měrou přiměřenou vlaku) a pak zas zpomalovat. Ušetří minutu, zmarní spoustu energie a především - prodraží systém - nejen dražší trať, vozidla, úplně nový zabezpečovací systém, pojištění takového provozu atd. atd.
Efektivní vložení jen zlomku takových prostředků do průchodnosti stávajícího modelu (tedy nestane se to, že ze 160 musí zastavit nebo brzdit na 40, případně upřednostnit v jízdě jistého agresivního soukromníka s dobrým politicko-klanovým krytím) se dosáhne mnohem většího zkrácení jízdních dob a pravidelnosti.
Jen to nebude tak drahé - což je zatím asi právě ten největší problém.
Tím samozřejmě nechci říct, že si dopravci pro jízdy do ciziny nemají pořizovat část strojů na tyto rychlosti, kde by bez nich nebyli konkurence schopní.


Podle mého názoru je zvyšování tzv, "základní rychlosti" vlaků v podmínkách ČR naprosto neefektivní, naprosto nepřiměřeně prodraží celý systém a jeho efekt ve zkrácení jízdních dob bude mizivý. Laicky si lze docela dobře představit situaci, kdy vozidlo jedoucí rychlostí (stávajících) 160km/h začne, například na 20 km úseku zrychlovat (zrychlovat měrou přiměřenou vlaku) a pak zas zpomalovat. Ušetří minutu, zmarní spoustu energie a především - prodraží systém - nejen dražší trať, vozidla, úplně nový zabezpečovací systém, pojištění takového provozu atd. atd. Efektivní vložení jen zlomku takových prostředků do průchodnosti stávajícího modelu (tedy nestane se to, že ze 160 musí zastavit nebo brzdit na 40, případně upřednostnit v jízdě jistého agresivního soukromníka s dobrým politicko-klanovým krytím) se dosáhne mnohem většího zkrácení jízdních dob a pravidelnosti. Jen to nebude tak drahé - což je zatím asi právě ten největší problém. Tím samozřejmě nechci říct, že si dopravci pro jízdy do ciziny nemají pořizovat část strojů na tyto rychlosti, kde by bez nich nebyli konkurence schopní.
Upravené 12. 4. 2021 o 18:11

zvyšování tzv, "základní rychlosti" vlaků

A není to jenom prostý tunel? Nakoupíme rychlejší vlaky (dražší), ale budou jezdit stejně rychle jako ty staré. Nebo jaké jsou aktuálně max rychlosti na těch našich železničních koridorech?


[quote="pid:11015, uid:292"]zvyšování tzv, "základní rychlosti" vlaků[/quote] A není to jenom prostý tunel? Nakoupíme rychlejší vlaky (dražší), ale budou jezdit stejně rychle jako ty staré. Nebo jaké jsou aktuálně max rychlosti na těch našich železničních koridorech?

Samozřejmě, že je! Při stavu tratí si nejsem jistý, zda je bezpečná už 100 km/h rychlost. Je na to navázáno spousta dalších věcí, zabezpečovací zařízení semafory prostě celá infrastruktura. Dokud nebude, tak se bude jezdit pomalu. Ale, že se během času mnoho lidí a firem napakuje, to je nejdůležitější pro celou nosnou myšlenku. O peníze jde přece vždycky až v první řadě.


Samozřejmě, že je! Při stavu tratí si nejsem jistý, zda je bezpečná už 100 km/h rychlost. Je na to navázáno spousta dalších věcí, zabezpečovací zařízení semafory prostě celá infrastruktura. Dokud nebude, tak se bude jezdit pomalu. Ale, že se během času mnoho lidí a firem napakuje, to je nejdůležitější pro celou nosnou myšlenku. O peníze jde přece vždycky až v první řadě.

zvyšování tzv, "základní rychlosti" vlaků
Myslím, že drážní rychlosti nad 160km/h už vyžadují oplocený koridor, a hlavně mimoúrovňové křížení tratě se silničními komunikacemi. Stávající pendolina snad taky mají konstrukční maximálku 230km/h.


[quote="pid:11015, uid:292"]zvyšování tzv, "základní rychlosti" vlaků[/quote]Myslím, že drážní rychlosti nad 160km/h už vyžadují oplocený koridor, a hlavně mimoúrovňové křížení tratě se silničními komunikacemi. Stávající pendolina snad taky mají konstrukční maximálku 230km/h.

Nebo jaké jsou aktuálně max rychlosti na těch našich železničních koridorech

160 km/h. To jsou samozřejmě přímé úseky. Jenomže u nás máme také hodně oblouků .. tam přirozeně pomaleji - a jednotně v podstatě pro všechny. Také proto píšu o neefektivitě přílišného zvyšování rychlostí na (u nás nepříliš dlouhých) přímých úsecích.


[quote="pid:11027, uid:240"]Nebo jaké jsou aktuálně max rychlosti na těch našich železničních koridorech[/quote] 160 km/h. To jsou samozřejmě přímé úseky. Jenomže u nás máme také hodně oblouků .. tam přirozeně pomaleji - a jednotně v podstatě pro všechny. Také proto píšu o neefektivitě přílišného zvyšování rychlostí na (u nás nepříliš dlouhých) přímých úsecích.

Také proto píšu o neefektivitě přílišného zvyšování rychlostí na (u nás nepříliš dlouhých) přímých úsecích.


@Bohumil
Pridavam se, .....toto nadseni, bude trvat pouze do chvile nez urciti lide obdrzi slibene kapesne....a potom se stane prvni nehoda...a zacnou se hledat vinici....

Ale protoze se takove rozhodnuti dotkne cele spolecnosti, tak by o tom mela rozhodovat cela spolecnost a ne par "posrancu" kteri z kontraktu dostanou uplatky.


[quote="pid:11033, uid:292"]Také proto píšu o neefektivitě přílišného zvyšování rychlostí na (u nás nepříliš dlouhých) přímých úsecích.[/quote] @Bohumil Pridavam se, .....toto nadseni, bude trvat pouze do chvile nez urciti lide obdrzi slibene kapesne....a potom se stane prvni nehoda...a zacnou se hledat vinici.... Ale protoze se takove rozhodnuti dotkne cele spolecnosti, tak by o tom mela rozhodovat cela spolecnost a ne par "posrancu" kteri z kontraktu dostanou uplatky.
Upravené 13. 4. 2021 o 00:11
376
8
7
Živá ukážka
Zadajte minimálne 10 znak(y/ov)
UPOZORNENIE: Spomenuli ste používateľov %MENTIONS%, no oni túto správu nevidia a nedostanú oznámenie
Ukladá sa…
Uložené
S vybrat(ou/ými) položk(ou/ami) Zrušiť výber príspevkov Zobraziť vybraté príspevky
Všetky príspevky v tejto téme budú odstránen(é/ý)
Čakajúci koncept… Kliknutím sa vrátite k úpravám
Zahodiť koncept