Mimo kategórií
Zabránili zabaveniu civilnej lode “: ako ruskí námorníci zachránili kontajnerovú loď pred pirátmi pri pobreží Afriky

Zabránili zabaveniu civilnej lode “: ako ruskí námorníci zachránili kontajnerovú loď pred pirátmi pri pobreží Afriky

Námorníci ruskej Severnej flotily zachránili kontajnerovú loď plávajúcu pod Panamou pred pirátmi v Guinejskom zálive, uviedlo ministerstvo obrany. Loď „Lucia“, ktorá sa plavila z Republiky Togo do Republiky Kamerun, bola napadnutá, posádka dala tiesňový signál po napadnutí neznámymi ozbrojenými osobami. Na miesto mimoriadnej udalosti vyrazil vrtuľník Ka-27PS s jednotkou námornej pechoty a veľkou protiponorkovou loďou „Viceadmirál Kulakov“. Piráti utiekli a posádku kontajnerovej lode oslobodili.


V pondelok 25. októbra ruskí námorníci zabránili únosu panamskej lode neďaleko Afriky, uviedla tlačová služba ruského ministerstva obrany.


Ministerstvo spresnilo, že približne o 13:00 miestneho času dostala veľká protiponorková loď tiesňový signál z kontajnerovej lode „Lucia“, ktorá sa plavila pod vlajkou Panamy z Republiky Togo do Republiky Kamerun.


„Bolo hlásené o pokuse o únos plavidla neznámymi ozbrojenými mužmi na rýchlom člne. Posádka kontajnerovej lode sa po vydaní núdzového signálu v súlade s pokynmi uchýlila do strojovne, “uviedlo ministerstvo obrany.


Ihneď potom do oblasti incidentu vyrazil vrtuľník Ka-27PS s jednotkou námornej pechoty. Ako naznačila armáda, piráti loď opustili hneď, ako k nej priletel vrtuľník, potom sa vrátili k svojmu motorovému člnu a zamierili k pobrežiu.


Neskôr na kontajnerovú loď nastúpila skupina antiteroristov z lode "Vice-admirál Kulakov" - vyslobodili posádku a pristúpili k obhliadke lode.


Ako je uvedené na ministerstve obrany, diaľková plavba "Vice-admirál Kulakov" sa začala 28. júna, loď opustila hlavnú základňu Severnej flotily - Severomorsk. Potom sa BOD zúčastnil Hlavnej námornej prehliadky v Kronštadte a následne vypracoval jednotlivé epizódy praktických akcií v Atlantickom oceáne.


Od 18. augusta do 23. septembra posádka lode operovala v Stredozemnom mori a podnikala obchodné hovory do Alžírska, Sýrie a Cypru. Okrem toho „viceadmirál Kulakov“ vykonal množstvo cvičení na rôzne druhy obrany a precvičovanie hľadania ponoriek simulovaného nepriateľa.


Podľa ministerstva má od 6. októbra odlúčenie lodí a plavidiel Severnej flotily pozostávajúce z veľkej protiponorkovej lode „Viceadmirál Kulakov“, stredného námorného tankera „Akademik Pashin“ a záchranného vlečného člna „Altaj“. pôsobí v Guinejskom zálive v Atlantickom oceáne.


„Ruskí námorníci zaisťujú bezpečnosť civilnej plavby monitorovaním situácie na povrchu pomocou lietadiel na palube. Počas protipirátskej hliadky Severomory skontrolovali niekoľko civilných lodí a zabránili prepadnutiu panamskej lode so suchým nákladom,“ vysvetlil rezort.


Putinov návrh na boj proti pirátstvu v námorných priestoroch

Ruský prezident Vladimir Putin sa 9. augusta prostredníctvom videokonferencie zúčastnil na diskusii na vysokej úrovni v Bezpečnostnej rade OSN na tému „Posilnenie námornej bezpečnosti: potreba medzinárodnej spolupráce“.


Prezident zdôraznil, že Moskva má záujem vybudovať „produktívnu interakciu“ so Združením pre regionálnu spoluprácu pobrežných krajín Indického oceánu, Komisiou pre Indický oceán. Rusko sa podľa neho snaží presadzovať bezpečnosť v zóne Perzského zálivu, v Atlantiku - vo vodách Guinejského zálivu, kde sa čoraz častejšie vyskytujú prípady morských lúpeží, sprevádzaných zajatím rukojemníkov.


„Špecifikom situácie je, že pre niektoré krajiny je skutočne ťažké nezávisle odolať nadnárodným syndikátom zločincov, pirátov a teroristov. Preto je tu otázka zjednotenia mocenského potenciálu špeciálnych služieb a zodpovedajúcich ozbrojených kontingentov všetkých zainteresovaných štátov pod záštitou OSN, “uviedol ruský líder.


Hlava štátu poukázala na pripravenosť ruskej strany podeliť sa o svoje skúsenosti s vedením protiteroristických operácií, ako aj s prevenciou a prevenciou kriminality, identifikáciou a neutralizáciou banditských formácií, a to aj v námorných oblastiach.


„Podľa nášho názoru by bolo užitočné pravidelne si vymieňať osvedčené postupy a osvedčené postupy v boji proti pirátstvu, ozbrojeným lúpežiam a inej trestnej činnosti na mori. V tejto súvislosti by sa dalo uvažovať o vytvorení špeciálnej štruktúry v rámci systému OSN, ktorá by sa priamo zaoberala problémami boja proti námornej kriminalite v rôznych regiónoch,“ povedal Putin.


Vyjadril názor, že takáto štruktúra by sa mohla oprieť o podporu členských štátov OSN a aktívne zapojiť do svojej práce odborníkov, predstaviteľov občianskej spoločnosti, výskumných kruhov a dokonca aj súkromného biznisu: „Dúfame, že naši partneri konštruktívne zvážia ruský návrh ."


https://russian.rt.com/world/article/921441-minoborony-piraty-panama-sudno-afrika


**Zabránili zabaveniu civilnej lode “: ako ruskí námorníci zachránili kontajnerovú loď pred pirátmi pri pobreží Afriky ** Námorníci ruskej Severnej flotily zachránili kontajnerovú loď plávajúcu pod Panamou pred pirátmi v Guinejskom zálive, uviedlo ministerstvo obrany. Loď „Lucia“, ktorá sa plavila z Republiky Togo do Republiky Kamerun, bola napadnutá, posádka dala tiesňový signál po napadnutí neznámymi ozbrojenými osobami. Na miesto mimoriadnej udalosti vyrazil vrtuľník Ka-27PS s jednotkou námornej pechoty a veľkou protiponorkovou loďou „Viceadmirál Kulakov“. Piráti utiekli a posádku kontajnerovej lode oslobodili. V pondelok 25. októbra ruskí námorníci zabránili únosu panamskej lode neďaleko Afriky, uviedla tlačová služba ruského ministerstva obrany. Ministerstvo spresnilo, že približne o 13:00 miestneho času dostala veľká protiponorková loď tiesňový signál z kontajnerovej lode „Lucia“, ktorá sa plavila pod vlajkou Panamy z Republiky Togo do Republiky Kamerun. „Bolo hlásené o pokuse o únos plavidla neznámymi ozbrojenými mužmi na rýchlom člne. Posádka kontajnerovej lode sa po vydaní núdzového signálu v súlade s pokynmi uchýlila do strojovne, “uviedlo ministerstvo obrany. Ihneď potom do oblasti incidentu vyrazil vrtuľník Ka-27PS s jednotkou námornej pechoty. Ako naznačila armáda, piráti loď opustili hneď, ako k nej priletel vrtuľník, potom sa vrátili k svojmu motorovému člnu a zamierili k pobrežiu. Neskôr na kontajnerovú loď nastúpila skupina antiteroristov z lode "Vice-admirál Kulakov" - vyslobodili posádku a pristúpili k obhliadke lode. Ako je uvedené na ministerstve obrany, diaľková plavba "Vice-admirál Kulakov" sa začala 28. júna, loď opustila hlavnú základňu Severnej flotily - Severomorsk. Potom sa BOD zúčastnil Hlavnej námornej prehliadky v Kronštadte a následne vypracoval jednotlivé epizódy praktických akcií v Atlantickom oceáne. Od 18. augusta do 23. septembra posádka lode operovala v Stredozemnom mori a podnikala obchodné hovory do Alžírska, Sýrie a Cypru. Okrem toho „viceadmirál Kulakov“ vykonal množstvo cvičení na rôzne druhy obrany a precvičovanie hľadania ponoriek simulovaného nepriateľa. Podľa ministerstva má od 6. októbra odlúčenie lodí a plavidiel Severnej flotily pozostávajúce z veľkej protiponorkovej lode „Viceadmirál Kulakov“, stredného námorného tankera „Akademik Pashin“ a záchranného vlečného člna „Altaj“. pôsobí v Guinejskom zálive v Atlantickom oceáne. „Ruskí námorníci zaisťujú bezpečnosť civilnej plavby monitorovaním situácie na povrchu pomocou lietadiel na palube. Počas protipirátskej hliadky Severomory skontrolovali niekoľko civilných lodí a zabránili prepadnutiu panamskej lode so suchým nákladom,“ vysvetlil rezort. **Putinov návrh na boj proti pirátstvu v námorných priestoroch ** Ruský prezident Vladimir Putin sa 9. augusta prostredníctvom videokonferencie zúčastnil na diskusii na vysokej úrovni v Bezpečnostnej rade OSN na tému „Posilnenie námornej bezpečnosti: potreba medzinárodnej spolupráce“. Prezident zdôraznil, že Moskva má záujem vybudovať „produktívnu interakciu“ so Združením pre regionálnu spoluprácu pobrežných krajín Indického oceánu, Komisiou pre Indický oceán. Rusko sa podľa neho snaží presadzovať bezpečnosť v zóne Perzského zálivu, v Atlantiku - vo vodách Guinejského zálivu, kde sa čoraz častejšie vyskytujú prípady morských lúpeží, sprevádzaných zajatím rukojemníkov. „Špecifikom situácie je, že pre niektoré krajiny je skutočne ťažké nezávisle odolať nadnárodným syndikátom zločincov, pirátov a teroristov. Preto je tu otázka zjednotenia mocenského potenciálu špeciálnych služieb a zodpovedajúcich ozbrojených kontingentov všetkých zainteresovaných štátov pod záštitou OSN, “uviedol ruský líder. Hlava štátu poukázala na pripravenosť ruskej strany podeliť sa o svoje skúsenosti s vedením protiteroristických operácií, ako aj s prevenciou a prevenciou kriminality, identifikáciou a neutralizáciou banditských formácií, a to aj v námorných oblastiach. „Podľa nášho názoru by bolo užitočné pravidelne si vymieňať osvedčené postupy a osvedčené postupy v boji proti pirátstvu, ozbrojeným lúpežiam a inej trestnej činnosti na mori. V tejto súvislosti by sa dalo uvažovať o vytvorení špeciálnej štruktúry v rámci systému OSN, ktorá by sa priamo zaoberala problémami boja proti námornej kriminalite v rôznych regiónoch,“ povedal Putin. Vyjadril názor, že takáto štruktúra by sa mohla oprieť o podporu členských štátov OSN a aktívne zapojiť do svojej práce odborníkov, predstaviteľov občianskej spoločnosti, výskumných kruhov a dokonca aj súkromného biznisu: „Dúfame, že naši partneri konštruktívne zvážia ruský návrh ." https://russian.rt.com/world/article/921441-minoborony-piraty-panama-sudno-afrika
Upravené 26. 10. 2021 o 10:07

~~~~~
Guinejský záliv
v Atlantském oceánu na jihozápadě Afriky


«Veľkí a malí piráti»

ilustr (f. nordiskemedier dk)


Store og små pirater
autor
Lotte Rørtoft-Madsen, Kommunistisk Parti, Danmark

https://kommunister.dk/partiet/landsledelsen/


v Guinejskom zálive pri západnom pobreží Afriky sa plaví
dánska fregata zo štyrmi mŕtvymi, jedným zraneným a štyrmi zajatými Afričanmi.
Mŕtvi prišli o život a ranení boli zasiahnutí, keď na nich 24. novembra
za kontroverzných okolností strieľali dánski vojaci.


Mŕtvi sú teraz uložení na palube fregaty HDMS Esbern Snare (F342)
a tí, ktorí prežili
– jednému z nich amputovali nohu – sú uväznení v klietkach.
A môžu tam nejaký čas zostat, pretože nikto nevie, kam ich možno prepraviť.


Bez akéhokoľvek medzinárodného mandátu, bez NATO, EÚ a OSN a bez
dohody s ktorýmkoľvek z pobrežných štátov v Guinejskom zálive
sa Dánsko pustilo do vojenskej operácie.
( Lotte Rørtoft-Madsen pise ze -od začiatku úplne neúspešnej )
a pokracuje
Znie to ako surrealistická hra, ale je to skutočnost.
ide o dánsky imperializmus naplno.
Aktivistická zahraničná politika, sa tomu hovorí
– teda v praxi militaristická zahraničná politika.


Účel:
chrániť dánske obchodné a lodné záujmy vo vodách,
ktoré sú vážne zasiahnuté pirátstvom.


Obchodné združenie Danske Rederier tvrdo tlačí
na istú formu dánskej vojenskej intervencie po tom,
čo piráti napadli tri dánske obchodné lode lodných spoločností Maersk a Torm
medzi novembrom 2020 a januárom 2021.
Takže 25. mája tohto roku Folketing (DK parlament, pozn)
– minus Enhedslisten og Alternativet –
poslal fregatu Esbern Snare (helikoptér Seahawk, 195 členov posádky)
na protipirátsku misiu.


Akoby
sa všadeprítomné pirátstvo v Guinejskom zálive dalo vyriešiť
vojenskými prostriedkami.


Guinejský záliv z deltou Nigeru, ktorá mala pred desiatkami
rokov množstvo divokej zveri,
a tak mohla uživiť obyvateľstvo
sa dnes opisuje ako dystopická nočná mora.


Zničené znečistením nezostali tu takmer žiadne zvieratá ani ryby,
oblasť sa stala neobrábateľnou a ľudia v tejto oblasti prišli o živobytie.
pretože
od polovice 50. rokov najprv Shell
a potom všetky druhy iných nadnárodných ropných spoločností
pustošili oblasť v honbe za čiernym zlatom a ziskami, ktoré z neho
možno získať.


Teraz začali upratovať
()

()


Ale už je príliš neskoro
a od 90. rokov 20. storočia obyvatelia reagujú ozbrojeným povstaním a
pirátstvom,
aby získali živobytie,
ale aj aby vrátili úder nadnárodným korporáciám
a starovekým koloniálnym sleďom.


Takže pirátstvo má svoju príčinu. A nemožno ho odstrániť pomocou armády.


Necelý mesiac od zaciatku vojenskej operácie boli prve obete na životoch
a to vyvolalo protesty napríklad v Nigérii,
kde prípad nechá vyšetriť združenie právnikov špecializujúcich sa na
námorné právo.


Keď začiatkom tohto týždňa (publi 10. DECEMBER 2021 )
predviedli 👀 štyroch väzňov v neprítomnosti 👀
pred súd v Kodani,
obhajca vyhlásil, že prvy vystrelil dánsky "Frømandskorpsets" vrtuľník Seahawk.
Právny zástupca dánskeho štátu mal
– ó ake prekvapenie – inú verziu.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/formodet-pirat-har-faaet-amputeret-benet-advokater-anklager-danmark-henrette-uden


Lotte Rørtoft-Madsen:
Musí vyjsť najavo úplná pravda.
Esbern Snare, helikoptéra Seahawk a celá posádka
musia byť stiahnutí domov.
Mŕtvych treba vyniesť na breh
a raneným a zajatým zaručiť humánne zaobchádzanie a spravodlivý súd.


článok bol prvýkrát publikovaný v dánskych novinách Arbejderen
https://arbejderen.dk/leder/store-og-smaa-pirater/
( námět, podnět Steigan no. )


                ---------- ¤¤¤¤¤ ----------

r. 2014 „Esbern Snare“ v Adenskom zálive.
Protipirátska misia NATO



Containerskibet "Mærsk McKinney-Møller" var undervejs til Østen,
da støtteskibet "Esbern Snare" i 2014 var på patrulje i
trafikkorridoren i Aden Bugten
som del af Natos antipirateri-mission Operation Ocean Shield.
Arkivfoto: Forsvaret


~~~~~~~~~ Guinejský záliv v Atlantském oceánu na jihozápadě Afriky «Veľkí a malí piráti» https://f.nordiskemedier.dk/2r4uy5hqqsq2q5ob_660_440.jpg ilustr (f. nordiskemedier dk) Store og små pirater autor Lotte Rørtoft-Madsen, Kommunistisk Parti, Danmark https://arbejderen.dk/wp-content/uploads/2021/04/LotteRoertoft-B03-150x150.jpg https://kommunister.dk/partiet/landsledelsen/ v Guinejskom zálive pri západnom pobreží Afriky sa plaví dánska fregata zo štyrmi mŕtvymi, jedným zraneným a štyrmi zajatými Afričanmi. Mŕtvi prišli o život a ranení boli zasiahnutí, keď na nich 24. novembra za kontroverzných okolností strieľali dánski vojaci. Mŕtvi sú teraz uložení na palube fregaty HDMS Esbern Snare (F342) a tí, ktorí prežili – jednému z nich amputovali nohu – sú uväznení v klietkach. A môžu tam nejaký čas zostat, pretože nikto nevie, kam ich možno prepraviť. Bez akéhokoľvek medzinárodného mandátu, bez NATO, EÚ a OSN a bez dohody s ktorýmkoľvek z pobrežných štátov v Guinejskom zálive sa Dánsko pustilo do vojenskej operácie. ( Lotte Rørtoft-Madsen pise ze -od začiatku úplne neúspešnej ) a pokracuje Znie to ako surrealistická hra, ale je to skutočnost. ide o dánsky imperializmus naplno. Aktivistická zahraničná politika, sa tomu hovorí – teda v praxi militaristická zahraničná politika. Účel: chrániť dánske obchodné a lodné záujmy vo vodách, ktoré sú vážne zasiahnuté pirátstvom. Obchodné združenie Danske Rederier tvrdo tlačí na istú formu dánskej vojenskej intervencie po tom, čo piráti napadli tri dánske obchodné lode lodných spoločností Maersk a Torm medzi novembrom 2020 a januárom 2021. Takže 25. mája tohto roku Folketing (DK parlament, pozn) – minus Enhedslisten og Alternativet – poslal fregatu Esbern Snare (helikoptér Seahawk, 195 členov posádky) na protipirátsku misiu. Akoby sa všadeprítomné pirátstvo v Guinejskom zálive dalo vyriešiť vojenskými prostriedkami. Guinejský záliv z deltou Nigeru, ktorá mala pred desiatkami rokov množstvo divokej zveri, a tak mohla uživiť obyvateľstvo sa dnes opisuje ako dystopická nočná mora. Zničené znečistením nezostali tu takmer žiadne zvieratá ani ryby, oblasť sa stala neobrábateľnou a ľudia v tejto oblasti prišli o živobytie. pretože od polovice 50. rokov najprv Shell a potom všetky druhy iných nadnárodných ropných spoločností pustošili oblasť v honbe za čiernym zlatom a ziskami, ktoré z neho možno získať. Teraz začali upratovať () https://africaclimatereports.org/wp-content/uploads/2015/05/154640_display.jpg () Ale už je príliš neskoro a od 90. rokov 20. storočia obyvatelia reagujú ozbrojeným povstaním a pirátstvom, aby získali živobytie, ale aj aby vrátili úder nadnárodným korporáciám a starovekým koloniálnym sleďom. Takže pirátstvo má svoju príčinu. A nemožno ho odstrániť pomocou armády. Necelý mesiac od zaciatku vojenskej operácie boli prve obete na životoch a to vyvolalo protesty napríklad v Nigérii, kde prípad nechá vyšetriť združenie právnikov špecializujúcich sa na námorné právo. Keď začiatkom tohto týždňa (publi 10. DECEMBER 2021 ) predviedli

Ďakujem, @SloboLubo za tvoj príspevok, lebo ten druhý pohľad je dôležitý. Nedávno som čítala tento "oslavný" článok https://www.teraz.sk/zahranicie/danski-namornici-pri-prestrelke-v-gui/593071-clanok.html a už ten vo mne zanechal viac pochybností, lebo okrem iného:
"Dánska fregata Esbern Snare je vybavená helikoptérou a na jej palube sa nachádza 175 námorníkov. Jej úlohou je "ochrana dánskych a iných komerčných plavidiel v regióne""

Ďakujem, @SloboLubo za tvoj príspevok, lebo ten druhý pohľad je dôležitý. Nedávno som čítala tento "oslavný" článok https://www.teraz.sk/zahranicie/danski-namornici-pri-prestrelke-v-gui/593071-clanok.html a už ten vo mne zanechal viac pochybností, lebo okrem iného: "Dánska fregata Esbern Snare je vybavená helikoptérou a na jej palube sa nachádza 175 námorníkov. Jej úlohou je "**ochrana dánskych a iných komerčných plavidiel v regióne**""

Pirátska aktivita v Guinejskom zálive v roku 2020


Pašovanie palív v Guinejskom zálive je veľký biznis,
pretože cenové rozdiely a komplikované dotačné schémy spôsobujú,
že je lukratívne presúvať ropné produkty medzi mnohými trhmi v regióne.


Neoprávnené presuny na mori a iné formy pašovania sa odohrávajú v
atmosfére rozšíreného bezprávia v Guinejskom zálive
a práve toto prostredie umožňuje rozkvet únosov.
To znamená,
že niektoré plavidlá prevážajúce ropné produkty môžu byť napadnuté
skôr v dôsledku
ich zapojenia do nezákonných činností
než preto,
že sa piráti snažia vziať rukojemníkov.


Takéto útoky na lode zapojené do nelegálnych aktivít
(ktoré nesúvisia s pirátstvom)
však výskumníci často počítajú spolu s útokmi proti legitímnej lodnej doprave
ropného priemyslu zo strany pirátskych gangov hľadajúcich rukojemníkov.
To znamená,
že štatistiky o počte pirátskych útokov v Guinejskom zálive sú sporné,
čo falošne zvyšuje zjavnú zraniteľnosť lodnej dopravy ropy a zemného plynu
voči útokom,
keďže nájazdy na legitímnu priemyselnú lodnú dopravu
sa spájajú s násilnými incidentmi medzi zločineckými gangmi,
ktoré súperia o palivo. - pašerácke trasy alebo vzájomné unášanie zásielok.
http://country.eiu.com/article.aspx?articleid=1030651286


                     ~~~~~~~~~~
Indický oceán

zoznam lodí napadnutých somálskymi pirátmi
1.1.2005 --- 1.11. 2018

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ships_attacked_by_Somali_pirates
...podľa nemeckého inštitútu pre ekonomický výskum (DIW)
okolo pirátstva vznikol aj skutočný priemysel ziskuchtivých.
Poisťovne
výrazne zvýšili svoje zisky z pirátskych útokov,
keďže poisťovne v reakcii na to zvýšili sadzby poistného


             Somalsko -chudoba -piråti

Nórsko minulo mnoho miliárd korún na vytvorenie demokracie a rozvoj v Somálsku.
Čo sme dosiahli? nič. (red. PSt - 14. desember 2021)
Malé Nórsko je gigantom v medzinárodnej pomoci.
A s naším obrovským bohatstvom sa stalo súčasťou našej spoločnej identity aj to,
že sa o peniaze delíme s tými,
ktorí sú vo svete chudobní.


Somálsko



je jednou z krajín,
ktorá dostáva z Nórska najviac peňazí.
Za posledných desať rokov prispela nórska komunita sumou 4,4 miliardy NOK,
aby umožnila obyvateľom Somálska lepší život,
uvádza ministerstvo zahraničných vecí.
Niektorí samozrejme profitovali a užívali si obrovské sumy,
ktoré Nórsko a medzinárodné spoločenstvo míňajú v Somálsku.
Niektorí dostali toalety, jedlo a vodu ...
ale
nezlepšilo to podmienky pre somálsky ľud



Celý projekt je ťažké obhájiť
Prečítajte si:
--- Z humanitárnych organizácií sa stali miliardové spoločnosti
Terje Tvedt:
--- Bojovníci, nové elity a medzinárodný prielom
Avisa VG
odhalila, ako nórska pomoc končia milióny vo vreckách veľmi bohatých
nórskych konzultantov:
---Zbohatol v chudobe a s dlhými prstami dole v štátnej pokladnici
---Zmluva o pomoci priniesla miliónové dividendy.
https://steigan.no/


Pirátska aktivita v Guinejskom zálive v roku 2020 Pašovanie palív v Guinejskom zálive je veľký biznis, pretože cenové rozdiely a komplikované dotačné schémy spôsobujú, že je lukratívne presúvať ropné produkty medzi mnohými trhmi v regióne. Neoprávnené presuny na mori a iné formy pašovania sa odohrávajú v atmosfére rozšíreného bezprávia v Guinejskom zálive a práve toto prostredie umožňuje rozkvet únosov. To znamená, že niektoré plavidlá prevážajúce ropné produkty môžu byť napadnuté skôr v dôsledku ich zapojenia do nezákonných činností než preto, že sa piráti snažia vziať rukojemníkov. Takéto útoky na lode zapojené do nelegálnych aktivít (ktoré nesúvisia s pirátstvom) však výskumníci často počítajú spolu s útokmi proti legitímnej lodnej doprave ropného priemyslu zo strany pirátskych gangov hľadajúcich rukojemníkov. To znamená, že štatistiky o počte pirátskych útokov v Guinejskom zálive sú sporné, čo falošne zvyšuje zjavnú zraniteľnosť lodnej dopravy ropy a zemného plynu voči útokom, keďže nájazdy na legitímnu priemyselnú lodnú dopravu sa spájajú s násilnými incidentmi medzi zločineckými gangmi, ktoré súperia o palivo. - pašerácke trasy alebo vzájomné unášanie zásielok. http://country.eiu.com/article.aspx?articleid=1030651286 ~~~~~~~~~~ Indický oceán zoznam lodí napadnutých somálskymi pirátmi 1.1.2005 --- 1.11. 2018 https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ships_attacked_by_Somali_pirates ...podľa nemeckého inštitútu pre ekonomický výskum (DIW) okolo pirátstva vznikol aj skutočný priemysel ziskuchtivých. Poisťovne výrazne zvýšili svoje zisky z pirátskych útokov, keďže poisťovne v reakcii na to zvýšili sadzby poistného Somalsko -chudoba -piråti Nórsko minulo mnoho miliárd korún na vytvorenie demokracie a rozvoj v Somálsku. Čo sme dosiahli? nič. (red. PSt - 14. desember 2021) Malé Nórsko je gigantom v medzinárodnej pomoci. A s naším obrovským bohatstvom sa stalo súčasťou našej spoločnej identity aj to, že sa o peniaze delíme s tými, ktorí sú vo svete chudobní. Somálsko https://studies.aljazeera.net/sites/default/files/articles/reports-ar/efe60970f9b1463889c9385a4911db40_18.jpg je jednou z krajín, ktorá dostáva z Nórska najviac peňazí. Za posledných desať rokov prispela nórska komunita sumou 4,4 miliardy NOK, aby umožnila obyvateľom Somálska lepší život, uvádza ministerstvo zahraničných vecí. Niektorí samozrejme profitovali a užívali si obrovské sumy, ktoré Nórsko a medzinárodné spoločenstvo míňajú v Somálsku. Niektorí dostali toalety, jedlo a vodu ... ale nezlepšilo to podmienky pre somálsky ľud https://steigan.no/wp-content/uploads/2021/12/somalia-kvinne-henter-vann-696x390.jpg Celý projekt je ťažké obhájiť Prečítajte si: --- Z humanitárnych organizácií sa stali miliardové spoločnosti Terje Tvedt: --- Bojovníci, nové elity a medzinárodný prielom Avisa VG odhalila, ako nórska pomoc končia milióny vo vreckách veľmi bohatých nórskych konzultantov: ---Zbohatol v chudobe a s dlhými prstami dole v štátnej pokladnici ---Zmluva o pomoci priniesla miliónové dividendy. https://steigan.no/

Guinejský záliv z deltou Nigeru, ktorá mala pred desiatkami
rokov množstvo divokej zveri,
a tak mohla uživiť obyvateľstvo
sa dnes opisuje ako dystopická nočná mora.

Qui bono? Je to ako v Iraku, kde amíci zlikvidovali štátnosť, aby ľudia treli biedu a nemali sa kde zamestnať, a tak bývalí vojaci bez práce videli príležitosť zarábať si ako žoldnieri ISILu. T.j. trestnou a protiľudskou činnosťou. To ale neznamená, že ich to nejako ospravedlní, a nebudú ich likvidovať aj s pôvodnými Isilákmi. Zničenie krajiny je tragédia, ale ak sa obyvateľstvo uchýli k zločinom, dostanú sa do oblasti dopustenia a budú za to niesť následky. A niekomu veľmi vyhovuje vznik somálskeho pirátstva, ten im zabezpečuje aj zbrane a pomáha v tejto činnosti, len musia útočiť iba na lode určitých krajín... Je to ten, ktorý obyvateľov tejto krajiny úmyselne vtiahol do oblasti dopustenia a ťaží z toho.


A čo sa týka "Norskych fondov", tak tie sú nechvalne známe, aké liberálne zvrhlosti financujú v iných štátoch, vrátane Európy.


[quote="pid:48199, uid:474"]Guinejský záliv z deltou Nigeru, ktorá mala pred desiatkami rokov množstvo divokej zveri, a tak mohla uživiť obyvateľstvo sa dnes opisuje ako dystopická nočná mora.[/quote] Qui bono? Je to ako v Iraku, kde amíci zlikvidovali štátnosť, aby ľudia treli biedu a nemali sa kde zamestnať, a tak bývalí vojaci bez práce videli príležitosť zarábať si ako žoldnieri ISILu. T.j. trestnou a protiľudskou činnosťou. To ale neznamená, že ich to nejako ospravedlní, a nebudú ich likvidovať aj s pôvodnými Isilákmi. Zničenie krajiny je tragédia, ale ak sa obyvateľstvo uchýli k zločinom, dostanú sa do oblasti dopustenia a budú za to niesť následky. A niekomu veľmi vyhovuje vznik somálskeho pirátstva, ten im zabezpečuje aj zbrane a pomáha v tejto činnosti, len musia útočiť iba na lode určitých krajín... Je to ten, ktorý obyvateľov tejto krajiny úmyselne vtiahol do oblasti dopustenia a ťaží z toho. A čo sa týka "Norskych fondov", tak tie sú nechvalne známe, aké liberálne zvrhlosti financujú v iných štátoch, vrátane Európy.
Upravené 14. 12. 2021 o 22:17
1.06k
5
5
Živá ukážka
Zadajte minimálne 10 znak(y/ov)
UPOZORNENIE: Spomenuli ste používateľov %MENTIONS%, no oni túto správu nevidia a nedostanú oznámenie
Ukladá sa…
Uložené
S vybrat(ou/ými) položk(ou/ami) Zrušiť výber príspevkov Zobraziť vybraté príspevky
Všetky príspevky v tejto téme budú odstránen(é/ý)
Čakajúci koncept… Kliknutím sa vrátite k úpravám
Zahodiť koncept